سرور مجازی
رمز ارز

ارزهای دیجیتال بی‌خاصیت و بدون کاربرد واقعی را بشناسید!

ارزهای دیجیتال بی‌خاصیت و بدون کاربرد واقعی را بشناسید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فوربس (Forbes)، نشریه معتبر مالی، در گزارشی با عنوان «بلاک‌چین‌های زامبی» به نقد و بررسی برخی از ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالا پرداخته است که کاربرد واقعی در دنیای حقیقی ندارند.

در این لیست، نام‌های بزرگی مانند ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، لایت‌کوین (LTC)، بیت‌کوین کش (BCH) و اتریوم کلاسیک (ETC) به چشم می‌خورد.xrp-ada-bch-ltc-stx-declared-zombie-among-20-crypto-by-forbes

با اینکه این ارزهای دیجیتال ارزش بازار بالایی دارند، اما فعالیت و معاملات آنها بدون شواهدی از تحقق اهداف عملی‌شان ادامه دارد.

گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند.

برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

با این حال، علی‌رغم ارزش ۳۶ میلیارد دلاری، نتوانسته است به وعده خود مبنی بر ارائه انتقالات بانکی بین‌المللی سریع و ارزان عمل کند. تحلیلگران فوربس بر این باورند که معاملات سفته‌بازی (speculative trading)، عامل اصلی حفظ ارزش بالای ریپل در بازار است.

این گزارش همچنین به ارزیابی ارزهای دیجیتالی نوظهوری می‌پردازد که با عنوان «قاتلان اتریوم» شناخته می‌شوند. ارزهایی مانند تزوس (XTZ)، الگوراند (ALGO) و کاردانو (ADA) با وجود پیشرفت‌های فنی قابل توجه، هنوز نتوانسته‌اند پذیرش گسترده یا فعالیت قابل توجه کاربران را به خود جلب کنند.

برای مثال، به نظر می‌رسد که علاقه به کاردانو بیشتر به دلیل شهرت بنیانگذار آن، چارلز هاسکینسون، است تا کاربرد واقعی آن!

فقدان نظارت‌های قانونی بر این ارزهای دیجیتال، چالش دیگری است که فوربس به آن اشاره می‌کند. گزارش فوربس با اشاره به ادامه فعالیت‌های معاملاتی اتریوم کلاسیک (ETC) با وجود حملات امنیتی جدی، مخاطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی بدون ساختارهای قانونی قوی را یادآور می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا