سرور مجازی
فضای مجازی

استارلینک به قطب جنوب می‌رود

پایگاه خبری «gizmodo» در گزارشی اعلام کرد شرکت اسپیس ایکس در حال آزمایش اینترنت استارلینک در قطب جنوب است.

در این گزارش آمده است: اینترنت استارلینک در حال بازکردن مسیر خود به جنوبی‌ترین قاره کره زمین است تا بدین طریق، اینترنت پرسرعت را به یک مرکز تحقیقاتی در قطب جنوب برساند.

بر اساس این گزارش، ایستگاه «مک موردو» (McMurdo) که یک پایگاه تحقیقاتی است که توسط «برنامه جنوبگان آمریکا» راه اندازی شده است، در حال آزمایش کردن یک ترمینال استارلینک برای تقویت اتصال اینترنت در این منطقه است.

«بنیاد ملی علوم» (NSF) که بودجه این برنامه را تأمین می‌کند، این هفته در خصوص پیشرفت‌های اخیر اعلام کرده است: دانشمندان «برنامه جنوبگان آمریکا» (USAP) تحت حمایت «بنیاد ملی علوم» (آمریکا) در قطب جنوب بسیار خوشحال هستند؛ زیرا استارلینک در حال ازمایش خدمات خود در قطب با یک ترمینال کاربری مستقر در ایستگاه مک کوردو است؛ به طوری که پهنای باند و اتصال به اینترنت برای پیشتیبانی‌های علمی در حال افزایش است.

گفتنی است اگرچه شرکت اسپیس ایکس ماهواره‌های استارلینک خود را کامل نکرده است؛ اما این شرکت هم اکنون در حال گسترش شبکه خود است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است قادر است تا به وسایل نقلیه در حرکت از جمله هواپیما‌ها و قایق‌ها سیگنال رسانی کند. همچنین در ماه آوریل شرکت استارلینک، نخستین همکاری خود را با یک شرکت هواپیمایی بزرگ به نام «هاوایین ایرلاینز» آمریکا برای ارائه وای-فای رایگان در طول پرواز کلید زد. همچنین «دلتا ایرلاینز» آمریکا نیز از آغاز آزمایش اینترنت استارلینک در پروازهایش خبر داده است.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا