سرور مجازی
فضای مجازی

اروپا درباره تبلیغات در گوگل تحقیقاتی را آغاز کرد

به نقل از رویترز، رگولاتور‌های آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیقشان درباره کسب و کار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع‌تر کرده اند. در همین راستا آن‌ها تحقیق ناظر رقابت پرتغال درباره همین موضوع را نیز برعهده گرفته اند.

البته اتحادیه اروپا تحقیق خود را در ژوئن سال گذشته میلادی آغاز کرد، اما «اداره رقابت پرتغال» (AdC) در ماه می ۲۰۲۲ پس از ثبت شکایتی، تحقیق خود را آغاز کرد. AdC اعلام کرد سازمان رقابت اتحادیه اروپا در ۲۷ جولای و با توجه به گستره و تاثیر موضوع مورد بررسی، تحقیق درباره گوگل را برعهده گرفته است.

تحقیقات در باره گوگل

به گفته ناظر رقابت پرتغال تحقیق مذکور روی بازار ناشران سرور‌های تبلیغاتی و همچنین بازار پلتفرم‌های بخش عرضه آگهی متمرکز بوده است. این حوزه‌ها به ناشران اجازه می‌دهد فضای مخصوص آگهی در وب سایت‌هایشان را مدیریت کنند و از طریق حراجی یا توافق با آگهی دهندگان، آن را بفروشند.

این سازمان دربیانیه‌ای نوشت: نشانه‌هایی حاکی از آن وجود دارد که گوگل از اطلاعاتی استفاده کرده که رقبایش در حراجی‌های آنلاین آگهی‌ها به آن‌ها دسترسی نداشته اند و به ترتیب نتیجه فرایند را به نفع خود تغییر داده است. همچنین احتمال دارد این شرکت علاوه بر رفتار‌های محدود کننده هنگام مذاکره با ناشران، توسعه فناوری‌های حراج رقابتی آگهی را نیز محدود کرده باشد.


بیشتر بخوانید

  • شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا