سرور مجازی
فضای مجازی

توییتر در حال راه اندازی و گسترش قابلیت بررسی حقایق

توییتر در حال گسترش برنامه آزمایشی راستی‌آزمایی خود، Birdwatch است و اطلاعات نادرست خود را آشکارتر می‌کند. با گسترش این برنامه، حدود نیمی از کاربران توییتر در آمریکا شاهد اضافه شدن دبنک‌های Birdwatch به توئیت‌های گمراه کننده خواهند بود.

این ابتکار که برای اولین بار بیش از یک سال پیش آغاز به کار کرد، رویکردی مبتنی بر جمعیت را برای از بین بردن اطلاعات نادرست در توییتر اتخاذ کرده است. ناظران انجمنی که بخشی از این برنامه هستند، می‌توانند یادداشت‌هایی را به توئیت‌های گمراه‌کننده اضافه کنند تا به جای رتبه‌بندی باینری درست/نادرست مانند سایر سایت‌های بررسی حقایق، مشارکت‌کنندگان ارزیابی کنند که آیا یک یادداشت «مفید» است یا خیر.

اکنون توییتر افراد بیشتری را به جمع مشارکت کنندگان Birdwatch اضافه می‌کند؛ در حال حاضر حدود ۱۵۰۰۰ نفر در این جمع حضور دارند. کسانی که به این برنامه می‌پیوندند اکنون باید با رتبه‌بندی یادداشت‌های دیگر مشارکت‌کنندگان، توانایی اضافه کردن یادداشت‌ها را کسب کنند. هنگامی که امتیاز مشارکت کنندگان آن‌ها به ۵ رسید، می‌توانند شروع به نوشتن یادداشت‌های خود کنند، اما اگر آن یادداشت‌ها مکررا توسط سایر مشارکت‌کنندگان «مفید» تشخیص داده شوند، ممکن است امتیازات یادداشت‌نویسی خود را افزایش دهند. 

به نظر می‌رسد که سیستم امتیازدهی برای کمک به اطمینان از این طراحی شده است که مشارکت‌کنندگان Birdwatch سرکشی نکرده و اطلاعات نادرست خود را به توئیت نبافزایند.

آخرین توسعه Birdwatch همچنین به این معنی است که بررسی واقعیت بسیار برجسته‌تر از گذشته خواهد بود. هنگامی که برنامه برای اولین بار راه اندازی شد، آن‌ها تنها در یک وب سایت جداگانه قابل مشاهده بودند. اوایل امسال با افزودن مستقیم بررسی حقایق به توئیت‌ها، این وضعیت شروع به تغییر کرد، اما هنوز تنها برای تعداد کمی از افراد قابل مشاهده بود. اکنون، Birdwatch به میلیون‌ها کاربر دیگر گسترش یافته است. توییتر می‌گوید حدود نیمی از کاربران آمریکایی‌اش می‌توانند بررسی‌های حقایق مبتنی بر Birdwatch را ببینند، اگرچه آن‌ها هشدار می‌دهند که کاربران نباید انتظار داشته باشند که آن‌ها را در هر توییت ببینند.

این شرکت می‌گوید که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که بررسی‌های واقعیت تاثیر مثبتی دارند. به گفته توییتر، افرادی که یادداشت Birdwatch را می‌بینند، به طور متوسط ​​۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر از افرادی که توئیت را به تنهایی می‌بینند، با محتوای یک توئیت گمراه کننده بالقوه موافق هستند. این شرکت می‌گوید: ۱۵ تا ۳۵ درصد کمتر احتمال دارد که افراد توئیت‌هایی را با یادداشت بی محتوا دوست داشته باشند و افزود که این درصد یک «تخمین» بر اساس «داده‌های داخلی» است.


بیشتر بخوانید 

  • نحوه فعال کردن ویژگی «کلوز فرند» در توییتر

منبع: engadget

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا