سرور مجازی
zoomit

میت 50 و میت 50 پرو، پرچم‌داران تمام‌عیار هواوی، زیر سنگینی سایه آیفون ۱۴ معرفی شدند

هواوی تنها چند روز پس از ارسال دعوت‌نامه‌ی رویداد Far Out توسط اپل، اعلام کرد که کنفرانسی مطبوعاتی برای رونمایی نسل جدید گوشی‌های پریمیوم سری میت برگزار می‌کند. هواوی سال‌ها است دستگاه‌های رده‌بالایی در قالب خانواده‌ی میت به بازار عرضه می‌کند و Huawei Mate 50 Pro مجموعه‌ای از بهترین چیزهایی است که می‌توانید در دنیای موبایل‌های اندرویدی پیدا کنید.

هواوی میت ۵۰ پرو Huawei Mate 50 Pro از نمای جلو در دست

هواوی میت ۵۰ پرو

درحالی‌که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری رویداد رونمایی آیفون ۱۴ نمانده، هواوی نسل جدید پرچمدارانش را معرفی کرده است. شاید اگر آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه هواوی اعمال نمی‌کرد، امروز میت 50 و میت 50 پرو مهم‌ترین دستگاه‌های اندرویدی دنیا لقب می‌گرفتند. با وجود تمامی مشکلاتی که در مسیر تولید پیش آمده، هواوی همچنان گوشی‌های باکیفیتی می‌سازد. چینی‌ها با میت 50 به وضوح تلاش کرده‌اند از همین حالا برای آیفون ۱۴ رجزخوانی کنند.

به گزارش دیتاسنتر من، گوشی هواوی میت 50 مجهز به صفحه‌نمایش۶٫۷ اینچ OLED با وضوح ۲٬۷۰۰ در ۱٬۲۲۴ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز است. از طرفی دو گوشی هواوی میت 50 پرو و هواوی میت 50 RS از نمایشگر ۶٫۷۴ اینچ OLED با وضوح ۲٬۶۱۶ در ۱٬۲۱۲ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز استفاده می‌کنند.

طراحان هواوی همچنان به استفاده از بریدگی در بالای نمایشگر علاقه‌مندند

در بالای نمایشگر هواوی میت 50 حفره‌ای دایره‌ای برای دوربین سلفی دیده می‌شود، بااین‌حال دو گوشی هواوی میت 50 پرو و هواوی میت 50 آر اس از نمایشگری با بریدگی (ناچ) بزرگ استفاده می‌کنند. بسیاری از برندهای امروزی با بریدگی خداحافظی کرده‌اند و حتی اپل که بریدگی نمایشگر را به مشخصه‌ای ظاهری برای آیفون تبدیل کرده است فردا دو گوشی بدون بریدگی معرفی می‌کند. ظاهراً طراحان هواوی همچنان به استفاده از بریدگی نمایشگر در گوشی‌های رده‌بالا علاقه‌مند هستند.

میت 50 نمایشگر تخت دارد اما دو گوشی دیگر هواوی از نمایشگری با لبه‌ی خمیده استفاده می‌کنند. هواوی در رویداد امروز اعلام کرد صفحه‌نمایش گوشی‌های جدیدش مقاومت بسیار بالایی دارد و از انواع آزمون‌های سقوط از ارتفاع سربلند بیرون آمده است.

دوربین هواوی میت ۵۰ پرو Huawei Mate 50 Pro

هواوی میت ۵۰ پرو

هواوی همواره پرچمدارانی با توانایی مثال‌زدنی در حوزه‌ی تصویربرداری معرفی کرده و دستگاه‌های جدید شرکت از این قاعده مستثنی نیستند. پس از قطع ارتباط با لایکا، هواوی برندی اختصاصی تحت عنوان XMAGE بنیان‌گذاری کرد. گوشی‌های سری 50 اولین دستگاه‌هایی هستند که دوربین آن‌ها درنتیجه‌ی همکاری هواوی و XMAGE ساخته شده است.

هواوی می‌گوید برند XMAGE نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق روی تصویربرداری در حوزه‌ی موبایل است. گوشی‌های جدید هواوی به‌لطف سیستم XMAGE تصاویر باکیفیتی با رنگ‌های فروان و جزئیات واضح می‌گیرند.

هواوی میت 50 در پنل پشتی از سه دوربین میزبانی می‌کند. دوربین اصلی مجهز به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با آرایه‌ی فیلتر رنگی RYYB است و از سیستم فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم گوشی، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارد و سومین دوربین مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتوی مبتنی‌بر مکانیزم پریسکوپی است. هواوی می‌گوید دوربین پریسکوپی میت 50 بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری ارائه می‌دهد.رنگ بندی هواوی میت ۵۰ پرو Huawei Mate 50 Pro

هواوی میت ۵۰ پرو

دو گوشی هواوی میت 50 پرو و هواوی میت 50 آر اس نیز سه دوربین دارند اما دوربین‌های آن‌ها از حسگرهایی با وضوح متفاوت استفاده می‌کنند. این دو گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما این دوربین مشخصه‌ای متمایزکننده دارد: بهره‌مندی از لنزی با دیافراگم متغیر.

در دوربین گوشی‌ها نور قبل از رسیدن به حسگر از دیافراگم لنز عبور می‌کند و هرچه دیافراگم وسیع‌تر باشد نور بیشتری به حسگر می‌رسد. با افزایش نور ورودی در نهایت کیفیت تصویر بهتر می‌شود.

دوربین XMAGE در هواوی میت 50 و میت 50 پرو مجهز به سیستم دیافراگم متغیر است

هواوی می‌گوید کاربر می‌تواند گشودگی دیافراگم را در ۱۰ حالت مختلف از f1/4 تا f/4 تغییر دهد تا میزان نوری ورودی به حسگر اصلاح شود. هواوی می‌گوید سیستم پیشرفته‌ی XMAGE گشودگی دیافراگم را به‌صورت خودکار تغییر می‌دهد تا بسته به شرایط نوری محیط، بهترین تنظیمات ممکن انتخاب شود. دوربین اصلی میت 50 پرو همچنین مجهز به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) است.

دوربین گوشی‌های جدید هواوی از قابلیت‌های نرم‌افزاری Super Night Mode و Super Macro بهره‌مند است. این گوشی‌ها یک‌سری قابلیت نرم‌افزاری دیگر نیز با تمرکز بر تصویربرداری پرتره دارند تا کاربر بتواند عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرد.

هواوی میت ۵۰ معمولی Huawei Mate 50 از نمای جلو در دست

هواوی میت ۵۰

دومین دوربین پنل پشتی میت 50 پرو حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی دارد و از آرایه‌ی فیلتر رنگی RYYB بهره می‌برد. این دوربین نیز از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند. هواوی می‌گوید میت 5 پرو به‌لطف دوربین پریسکوپی بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابری ارائه می‌دهد. گفتنی است که هواوی میت 50 آر اس به‌جای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی استفاده می‌کند.

دو گوشی میت 50 پرو و میت 50 آر اس از دوربین دیگری با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض استفاده می‌کنند. گوشی‌های رده‌بالای هواوی دارای یک‌سری حسگر دیگر نظیر حسگر فوکوس لیزری، حسگر نوری مجاورتی و حسگر چندطیفی هستند.

گوشی‌های جدید هواوی به‌لطف گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهند.

رنگ بندی هواوی میت ۵۰ معمولی Huawei Mate 50

هواوی میت ۵۰

هواوی میت 50 به باتری ۴٬۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است اما دو گوشی میت 50 پرو و آر اس از باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها توانایی پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات را دارند و دستگاه‌های دیگر را با توان ۷٫۵ وات شارژ می‌کنند.

هواوی می‌گوید گوشی‌های جدیدش دارای حالت اضطراری ویژه‌ای برای باتری هستند و با فعال کردن آن، در حالتی که تنها یک درصد از شارژ باتری باقی‌مانده باشد می‌توانید تا سه ساعت اضافه از گوشی‌ها استفاده کنید.

دوربین پریسکوپی میت 50 پرو بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابری ارائه می‌دهد

هواوی می‌گوید گوشی‌های میت 50 و میت 50 پرو به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز هستند. این پردازنده‌ی پرقدرت از واحد CPU هشت هسته‌ای شامل یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲٫۷۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 استفاده می‌کند. سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز به واحد گرافیکی Adreno و موتور هوش مصنوعی نسل هفتمی کوالکام است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های جدید هواوی پشتیبانی از سیستم ارتباط ماهواره‌ای است. این قابلیت یکی از داغ‌ترین بحث‌های دنیای موبایل است. به‌لطف سیستم ارتباط ماهوار‌ه‌ای می‌توانید در مناطقی که پوشش شبکه ارائه نمی‌شود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که اسپیس ایکس از سال آینده نسل دوم ماهواره‌های استارلینک را به مدار زمین می‌فرستد تا اسپیس ایکس در همکاری با اپراتور تی-موبایل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی کند. گفته می‌شود آیفون ۱۴ نیز از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. یکی از اعضای گوگل تأیید کرده است که اندروید ۱۴ توانایی پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را خواهد داشت.

هواوی می‌گوید گوشی‌های جدیدش برای دسترسی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای، بر پروتکل Beidou Satellite Message 3 اتکا می‌کنند. به‌لطف این سیستم،‌ کاربر می‌تواند بدون نیاز به شبکه‌ی سلولار، پیام و لوکیشن برای بقیه بفرستد بااین‌حال امکان دریافت پیام از بقیه وجود ندارد.

فعلاً جزئیات زیادی درباره‌ی سیستم ارتباط ماهواره‌ای میت 50 اعلام نشده؛ اما براساس اعلام هواوی این قابلیت صرفاً در چین کار می‌کند. هواوی می‌گوید کاربران با اپلیکیشن Changlian به ماهواره متصل می‌شوند.

قابلیت ضد آب هواوی میت ۵۰ معمولی Huawei Mate 50

هواوی میت ۵۰

هواوی میت 50 و میت 50 پرو اولین گوشی‌هایی هستند که به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری EMUI 13 بر پایه‌ی سیستم‌عامل هارمونی ۳ دردسترس قرار می‌گیرند. هواوی در هارمونی ۳ انیمیشن‌ها را بهبود داده و ویجت‌های جدیدی اضافه کرده است.

هارمونی ۳ قابلیت جالبی تحت عنوان «ابردستگاه» دارد. از نگاه هواوی، ابردستگاه شامل ترکیبی از دو یا تعداد بیشتری دستگاه هوشمند است که به شکل متحد باهم کار می‌کنند. رابط کاربری این بخش بسیار ساده است. HarmonyOS 3.0 نمایی از دستگاه‌های به‌هم‌متصل را در قالب حباب‌های جداگانه نمایش می‌دهد؛ با ترکیب کردن حباب‌ها، می‌توانید دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنید و ابردستگاه بسازید.

پرچمداران سری میت ۵۰ به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 4G مجهز هستند

هواوی می‌گوید گوشی‌های میت 50 و میت 50 پرو در رنگ‌های آبی و نارنجی و نقره‌ای و مشکی و ارغوانی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها در مدل‌هایی با پنل پشتی چرمی و شیشه‌ای دردسترس قرار می‌گیرند. دو گوشی میت 50 و 50 پرو به هشت گیگابایت رم مجهزند.

گوشی‌ میت 50 هواوی مجهز به ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. این کانفیگ‌ها به ترتیب ۴٬۴۹۹ یوان (۷۲۰ دلار)، ۵٬۴۹۹ یوان (۷۹۱ دلار) و ۶٬۴۹۹ یوان (۹۳۵ دلار) قیمت دارند. میت 50 پرو کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی ندارد. این گوشی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی ۶٬۷۹۹ یوان (۹۷۶ دلار) قیمت دارد و در کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۷٬۷۹۹ یوان (۱٬۱۲۰ دلار) به دست مشتریان می‌رسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا