سرور مجازی
فضای مجازی

اپل واچ پرو با قیمتی نزدیک به هزار دلار!

معرفی Far Out اپل تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد، بنابراین اطلاعات بیشتری در مورد محصولات جدیدی که این شرکت در ۷ سپتامبر ارائه خواهد کرد، وجود دارد. همانطور که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داده است، تمرکز اصلی رویداد بر روی مدل‌ها خواهد بود.

به گفته گورمن، اپل خط تولید آیفون ۱۴ را در این معرفی نشان خواهد داد که از چهار مدل تشکیل شده است:

آیفون ۱۴، ۶.۱ اینچی؛
آیفون ۱۴ پلاس ۶.۷ اینچی؛
آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی؛
آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی

اپل در حال حاضر نسخه مینی را کنار گذاشته و به جای آن مدل ۶.۷ اینچی دیگری را به خط آیفون معرفی می‌کند، اما به جای مکس، پیشوند پلاس را به همراه دارد. در عین حال به گفته گورمن، آیفون ۱۴ پایه پیشرفت قابل توجهی نخواهد داشت، اما گفته می‌شود تغییراتی در ماژول‌های دوربین دارد. 

تمرکز اصلی ارائه Far Out بر روی مدل‌های Pro خواهد بود، زیرا بزرگترین به روز رسانی‌ها برای آن‌ها رزرو شده است؛ و نه تنها برای آیفون، بلکه برای مدل جدید اپل واچ پرو و ​​نسل دوم هدفون AirPods Pro.

برخلاف مدل‌های پایه، آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس دارای تراشه سریع‌تر A۱۶، نمایشگر همیشه روشن و ماژول دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض خواهند بود.

علاوه بر این نوآوری‌ها، آیفون ۱۴ پرو تغییراتی در طراحی دریافت خواهد کرد که مهم‌ترین آن‌ها تراشه به روز شده برای دوربین و سنسور‌های Face ID است. این دومین سال متوالی خواهد بود که اپل اندازه ناچ را کاهش می‌دهد، اگرچه تغییر سال گذشته هیچ بهبود عملکردی واقعی را به همراه نداشت.

اپل

تراشه جدید شامل سوراخ‌هایی برای دوربین اصلی (برای اولین بار با فوکوس خودکار) و سنسور‌های تشخیص چهره بهبود یافته است. هنگامی که صفحه نمایش آیفون روشن است، تراشه به صورت یک سوراخ کپسولی شکل ظاهر می‌شود.

گورمن اشاره می‌کند اگر اپل این دو بریدگی را با هم ترکیب نمی‌کرد، هنگام تماشای ویدیو یا پیمایش متن روی صفحه، عجیب به نظر می‌رسید. با وجود فضای اضافی نمایشگر آزاد شده توسط تراشه کوچکتر، انتظار نداشته باشید نوار وضعیت در بالای آیفون تغییر زیادی کند.

جدا از تراشه، مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در مجموع کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند و حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تری دارند. آن‌ها همچنین باتری‌های بزرگتری خواهند داشت.

در قسمت پشتی آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس نیز یک ماژول دوربین به میزان قابل توجهی بزرگتر دیده می‌شود تا حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و ماژول‌های تله فوتو و فوق عریض بهبود یافته را در خود جای دهد. باید انتظار ضبط ویدیوی بهتر و عکاسی در نور کم را داشته باشید؛ و این بار، اپل فشار بیشتری را برای سیم‌کارت‌های الکترونیکی انجام خواهد داد، زیرا اپراتور‌ها آماده می‌شوند تا کاربران را به سمت سیم‌کارت‌های دیجیتالی سوق دهند که قرار است جایگزین سیم‌کارت‌های فیزیکی شوند. در واقع، اپل در نظر دارد درگاه سیم کارت فیزیکی را به طور کامل از امسال یا سال آینده برای برخی از مدل‌ها حذف کند.

به طور کلی، گورمن با خلاصه کردن همه موارد داخلی، تاکید می‌کند که خط آیفون ۱۴ تغییرات شدیدی نخواهد داشت، اما معتقد است که این تغییرات برای تشویق کاربران آیفون ۱۱ و مدل‌های قبلی به ارتقاء کافی خواهد بود. به ویژه با توجه به این واقعیت که اپل و شرکای آن به کاربران معاملات وسوسه انگیزی را برای تعویض نسخه‌های قدیمی با مدل‌های جدید با هزینه اضافی ارائه می‌دهند.

اپل حدود ۵۰ درصد از درآمد خود را از آیفون به دست می‌آورد، اما درصد واقعی آن بسیار بیشتر است. این رقم ۵۰ درصد نشان دهنده پول نقد حاصل از فروش واحد‌های واقعی آیفون بدون توجه به تاثیر دستگاه بر سایر محصولات است. AirPods و اپل واچ تنها برای دارندگان آیفون مناسب هستند و گوشی هوشمند جدید ممکن است خریداران را تشویق به خرید لوازم جانبی اضافی کند.

احتمالا به همین دلیل است که اپل به‌روزرسانی‌های آیفون و دو لوازم جانبی

را همزمان منتشر می‌کند. AirPods Pro جدید مدلی را که برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شد، به روز می‌کند.


بیشتر بخوانید 

  • هدست جدید اپل با قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی

به گفته گورمن، مهمترین محصول جدید در این معرفی اولین مدل از ساعت هوشمند اپل واچ پرو خواهد بود. این ساعت برای رقابت با ساعت‌های باکیفیت و مقاوم Garmin طراحی شده است، خطی که برای ورزشکاران حرفه‌ای مانند دوچرخه‌سواری‌های کوهستان و دوندگان ماراتن طراحی شده است.

اگرچه اپل در سه ماهه دوم سال جاری حدود ۳۶ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داد، اما در اینجا آماری وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند؛

اپل واچ پرو جدید نمایشگر به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر خواهد داشت، بنابراین کاربران می‌توانند چهره‌های ساعت به‌روز شده و آمار تناسب اندام و سلامت بیشتری را به طور همزمان ببینند. آن‌ها همچنین دارای باتری بزرگتر، حالت کم مصرف و بدنه تیتانیومی بادوام خواهند بود؛ علاوه بر این، آن‌ها یک طراحی کاملاً جدید خواهند داشت که فرم فاکتور را که برای اولین بار در خط اپل واچ سری ۴ در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، به روز می‌کند.

گورمن تاکید می‌کند که اپل واچ پرو بسیار بزرگ خواهد بود و به احتمال زیاد برای همه مصرف کنندگان جذاب نخواهد بود، زیرا برای اکثر مچ‌ها مناسب نیست. با توجه به اندازه بزرگتر، باند‌های قدیمی اپل واچ ممکن است به نظر برسند که از دستگاه دیگری هستند، اما قاب جدید برخلاف برخی شایعات، طوری طراحی شده است که به نوار‌های موجود اجازه می‌دهد تا به آن متصل شوند.

به طور کلی، اپل واچ پرو باید برای افرادی که ساعت‌های ورزشی بزرگتر گارمین را انتخاب می‌کنند جذاب باشد.

اپل واچ

همانند عرضه نسخه پرو آیفون در سال ۲۰۱۹، راه اندازی خط اپل واچ پرو به شرکت این امکان را می‌دهد تا مهم‌ترین ویژگی‌های جدید را برای دستگاه گران قیمت تری که می‌تواند درآمد بیشتری ایجاد کند، رزرو کند. با توجه به ویژگی‌های جدید، گورمن انتظار دارد این مدل حداقل ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد که از قیمت نسخه‌های فعلی اپل واچ پیشی می‌گیرد در قیاس با ساعت‌های گران قیمت گارمین که بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند.

دو مدل دیگر اپل واچ که روز چهارشنبه معرفی می‌شوند، تغییرات چشمگیری نخواهند داشت. این شرکت همچنین اپل واچ جدید SE را به نمایش خواهد گذاشت که شبیه مدل فعلی ۲۰۲۰ است، اما با تراشه جدیدتر Apple S۸. این پردازنده در مدل‌های سری ۸ و پرو نیز استفاده خواهد شد.

به‌روزرسانی‌های اصلی خط پرچم‌دار سری ۸ اپل واچ، سنسور دمای بدن جدید و عملکرد‌های سلامت زنان مرتبط با باروری خواهد بود (این ویژگی‌ها در مدل پرو نیز موجود است). این ویژگی‌های جدید نظارت بر سلامتی را به مواردی که از قبل در ساعت‌های اپل موجود است از جمله ECG، اکسیژن خون و نظارت بر ضربان قلب اضافه می‌کند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا