سرور مجازی
فضای مجازی

رباتی که مدیر عامل یک شرکت چینی شد

دنیای فناوری این روز‌ها با اخباری شگفت روبرو می‌شود؛ به طوری که به تازگی یک شرکت بازی سازی چینی، برای نخستین بار در جهان، یک ربات شبیه به انسان را به عنوان مدیرعامل خود منصوب کرده است.

بر اساس گزارش ها، شرکت «نت دراگون وب سافت» (NetDragon Websoft) که یک شرکت چینی است و بازی‌های آنلاین جند نفره را علاوه بر نرم افزار‌های موبایلی تولید می‌کند، به تازگی یک ربات انسان نما را که از هوش مصنوعی برخوردار است و «تانگ یو» (Tang Yu) نام گرفته است را به عنوان مدیرکل این شرکت منصوب کرد.

این انتصاب در تاریخ ۲۶ اوت انجام شد و طبق آن، این ربات انسان نما که «خانم تانگ یو» نام دارد، وظیفه خود را در این سمت به عنوان «مدیر عامل» در شعبه این شرکت در استان فوجیان چین آغاز کرد. طبق بیانیه‌ای که این شرکت داده است، این ربات که اکنون مدیرعامل شده است، به پشتیبانی از تصمیم گیری‌ها در طول کار‌های روزانه شرکت و نیز فراهم آوردن سیستم مدیریت ریسک پذیری کارآمدتر کمک خواهد کرد. همچنین این ربات به عنوان یک مرکز داده‌های زمانی و تاریخی و نیز ابزاری برای هیئت مدیره شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین وظایفی که این ربات به عنوان مدیر عامل دارد، این است که فضایی مناسب را برای کارمندان فراهم کند. دکتر «دژیان لیو» (Dejian Liu) بنیانگذار این شرکت گفت: بدون هوش مصنوعی، فکر کردن به فناوری امروزی منطقی به نظر نمی‌رسید. ما بر این باوریم که هوش مصنوعی، آینده مدیریت شرکتی است و انتخاب خانم «تانگ یو»  در واقع تعهد ما را برای پذیرش واقعی استفاده از هوش مصنوعی برای دگرگون کردن راهی که ما کسب و کارهایمان را اداره می‌کنیم، و در نهایت هدایت کردن رشد آینده راهبردی مان نشان می‌دهد.

گفتنی است شرکت چینی «نت دراگون وب سافت» یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه تولید بازی‌های آنلاین در چین محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد.

منبع: پایگاه interesting engineering

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا