سرور مجازی
فضای مجازی

طراحی و ساخت رباتی که توت فرنگی می‌چیند

مهندسان پرت، ربات جمع کننده توت فرنگی را طراحی کردند که با فناوری UV قارچ‌ها را از بین می‌برد. دو مهندس مستقر در پرث یک ربات جمع کننده توت فرنگی ساخته‌اند که می‌تواند کمکی برای مقابله با کمبود نیروی کار در مزرعه باشد.

این دستگاه با استفاده از قطعات پرینت سه بعدی ساخته شده و می‌تواند در طول شب کار کند؛ این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که اندازه‌ای مشابه با یک فرد داشته باشد، بنابراین می‌تواند جایگزینی مستقیم برای کارگران انسانی به دلیل کمبود نیروی کار فعلی در صنعت کشاورزی باشد.

این ربات از یک دوربین سه بعدی رنگی داخلی استفاده می‌کند تا توت فرنگی را بیابد، میزان رسیده بودن آن را تشخیص دهد و آن را بچیند؛ همچنین دارای یک GPS داخلی برای یافتن مسیر است تا ربات بتواند سینی میوه چیده شده را به طور خودکار به سوله بازگرداند.

ربات نامبرده همچنین قابلیت استفاده از اشعه ماوراء بنفش (UV) را برای کنترل برخی بیماری‌ها در توت فرنگی دارد و نیاز به استفاده از قارچ کش‌ها را کاهش می‌دهد.

علیرغم اینکه این فناوری پتانسیل آن را دارد که جایگزین نیروی انسانی شود، پرورش دهندگان توت فرنگی در استرالیا در امتحان آن مردد بوده‌اند.

پل داسیلوا یک پرورش دهنده توت فرنگی در Manjimup، در منطقه جنوب غربی WA است که قبلا این ربات را در یک ارائه دیده بود.

داسیلوا گفت که این فناوری هیجان انگیز است اما هنوز نیاز به مطالعات بیشتری است؛ شک دارم که این کار تمام زحمت کشت توت فرنگی را از بین ببرد، زیرا هنوز کار‌هایی وجود دارد که چشم انسان و دست انسان به وضوح باید انجام دهند؛ اما این دستگاه با کمک به کارگران برای عبور از پادوک، آن را تکمیل می‌کند. من تصور می‌کنم که این یک فناوری کمک کننده به جای جایگزینی یک فرد کامل باشد.


بیشتر بخوانید 

  • چاپ سه‌بعدی یک دست رباتیک پیشرفته با توانایی خم و راست کردن انگشتان

منبع: abc

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا