سرور مجازی
تکنولوژی

مطالعه‌ای با نتایج نگران کننده: از هر 10 راننده 9 نفر حین رانندگی کارهای دیگری انجام می‌دهند

محققان دانشگاه «هاروارد» می‌گویند، تقریبا از هر 10 راننده، 9 نفر حین رانندگی مشغول فعالیت‌های دیگری هستند که یکی از رایج‌ترین آنها کارکردن با موبایل است. تحقیقات آنها نشان می‌دهد حدود 18 درصد، هنگام رانندگی ایمیل‌های خود را بررسی و 9.5 درصد نیز به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهند.

در بخشی از این مطالعه آمده است که تقریبا 9 درصد رانندگان حین رانندگی مشغول خواندن متن یا پیام‌ روی موبایل هستند. حدود 4 درصد نیز حین رانندگی در جلسات آنلاین شرکت می‌کنند یا مشغول مکالمه با گوشی هستند.

نکته جالب اینکه اغلب رانندگان باور ندارند کاری که انجام می‌دهند خطرناک است و همین مساله می‌تواند خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد.

«توماز تئودوروویچ» محقق دانشگاه هاروارد در مطالعه جدید و نگران‌کننده خود، تصمیم گرفت تا متوجه شود، چند درصد از افرادی که با خودرو در طول روز جابجا می‌شوند، در حین رانندگی فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند و این فعالیت‌های اضافی چیست. برای بررسی این موضوع، تیم تحقیقاتی 400 کارآموز استخدام کردند و از آن‌ها خواسته شد تا به پرسشنامه‌ای درباره رانندگی خود پاسخ دهند.

نوشته های مشابه
رانندگی

رایج‌ترین فعالیت‌های حین رانندگی

به عنوان نتیجه تحقیق مشخص شد که شرکت‌کنندگان 87 درصد از مواقعی که در حال رانندگی بوده‌اند، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند. «رافائلا سادون» استاد مدیریت بازرگانی و یکی از اعضا تیم این مطالعه توضیح می‌دهد:

«ما از قبل انتظار داشتیم که چند فعالیت اضافی در خودروها گزارش شود، اما صادقانه بگویم، چیزی که در نظرسنجی گزارش شده، به‌هیچ وجه مطابق انتظارات ما نیست.»

رانندگی

سادون همچنین اشاره می‌کند که برخی از پاسخ‌دهندگان ممکن است تمایلی به اعتراف درباره برخی رفتارهای خطرناک نداشته باشند و نتیجه تحقیق آن‌ها می‌تواند حتی نگران‌کننده‌تر نیز باشد.

در نهایت، محققان اشاره می‌کنند که بررسی این رفتارهای در حال حاضر بسیار حیاتی است، زیرا خودروهای خودران در آینده نزدیک به‌طور گسترده در دسترس خواهند بود. آن‌ها همچنین توضیح می‌دهند که این خودروها در آینده‌ای قابل پیش‌بینی، کاملا خودران نخواهند بود و به یک راننده نیاز دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا