سرور مجازی
اخبار آی تی

تولید بزرگترین پنل‌های انفجاری در کشور

به گزارش ایسنا، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات به کار رفته در این پنل‌های انفجاری بر اساس دانش بومی و استاندارد مرجع EN14797 از استانداردهای روز دنیا است.

جنس ورق های به کار رفته در این پنل ها معمولا از فولاد ضد زنگ است که با نصب در قسمت بالای کلکتور دیگ های بخار باعث کنترل میزان فشار مازاد وارده بر سیستم می شود.

این محصول هم اکنون در سیلوهای گوگردزدایی مجتمع گازی پارس جنوبی نصب شده و عملکرد مطلوب این پنل انفجاری دغدغه مسئولان بهره برداری و تعمیرات مخازن مجتمع گازی پارس جنوبی را رفع کرده است.

این محصول در اشکال دایره و مستطیل ساخته می‌شود، شاید در ظاهر ساده باشد اما فناوری پیشرفته‌ای دارد و تولید آن تنها در چند کشور انجام می‌شود.

این محصول تجهیزی صنعتی است که بر اساس نوع کاربرد در نیروگاه‌ها و صنعت پتروشیمی سایزهای متفاوتی دارد. وجود آن در نیروگاه‌های گازی، بخار و سیکل ترکیبی لازم است و آنها را از خطر انفجار نجات می‌دهد.

پنل انفجاری مجهز به دریچه‌های ایمنی است که برای جلوگیری از ایجاد فشار آستانه انفجار در سیستم‌های تحت کنترل استفاده می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این دریچه ها به محض رسیدن فشار مضاعف به آستانه حد تحمل عمل کرده و با تخلیه مازاد فشار سیستم را به حالت نرمال برمی‌گرداند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا