سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شیائومی: دوربین زیر نمایشگر می میکس ۴ تجربه سلفی مطلوبی ارائه نمی‌دهد

شیائومی به تازگی از گوشی «می میکس ۴» به عنوان اولین دستگاه خود با دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد. گوشی جدید تولیدکننده چینی تجربه تمام صفحه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد شیائومی روی کیفیت دوربین سلفی آن تمرکزی نداشته است.

«ویلیام لو» مدیر ارشد شیائومی با انتشار پست جدیدی در شبکه اجتماعی چینی ویبو توضیحات بیشتری درباره دوربین سلفی می میکس ۴ ارائه کرده است. لو در اظهارات خود توصیه کرده است که اگر کاربران تمایل به گرفتن سلفی با بهترین کیفیت ممکن را دارند، بهتر است از گوشی‌هایی با روزنه مخصوص دوربین سلفی استفاده کنند. به عقیده او مهم‌ترین نقطه قوت می میکس ۴ با دوربین زیر نمایشگر خود ارائه یک تجربه تمام صفحه از نمایشگر آن است.

می میکس ۴

اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر زدتی‌ای اکسون ۲۰ بود که دوربین سلفی آن کیفیت مطلوبی را ارائه نمی‌کرد. با این وجود ZTE در گوشی اکسون ۳۰ که امسال عرضه شد تجربه دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را کمی بهبود بخشید. می میکس ۴ نیز به عنوان اولین تلاش شیائومی در زمینه فناوری دوربین زیر نمایشگر کیفیت چندان خوبی ندارد اما انتظار می‌رود شاهد پیشرفت و بهبود این ویژگی در گوشی‌های بعدی این شرکت باشیم.

فناوری دوربین زیر نمایشگر گوشی می میکس ۴ شیائومی CUP نامیده می‌شود و نمایشگر گوشی را به صورت تمام صفحه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز در دست توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود در آینده شاهد نوآوری‌های بیشتری در این زمینه باشیم. همچنین چندین تولید‌کننده دیگر نیز در حال توسعه گوشی‌های خود با دوربین زیر نمایشگر هستند.

این دستگاه دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر دارد که با فناوری پیکسل باینینگ (Pixel Binning) به ۱.۶ میکرومتر می‌رسد. اگرچه با اولین گوشی شیائومی با این فناوری روبه‌رو هستیم، اما در حقیقت چینی‌ها از نسل سوم آن استفاده کرده‌اند. همچنین به گفته شیائومی، تراکم پیکسلی نمایشگر در تمام بخش‌ها یکسان است و به ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین برخلاف دستگاهی مانند زد‌تی‌ای اکسون ۲۰، کاربران با کاهش تراکم روبه‌رو نمی‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا