سرور مجازی
فضای مجازی

کمبود گوگرد در جهان کاهش عرضه باتری‌ها را به همراه خواهد داشت

اسید سولفوریک در حال حاضر به عنوان یک محصول جانبی زائد از گوگرد زدایی نفت خام و گاز طبیعی تولید می‌شود. این فرایند بیش از ۸۰ درصد دی‌اکسید گوگرد جهان را تولید می‌کند. با این حال، با تغییر روند اقتصاد جهانی به سمت کربن زدایی و مقابله با تغییرات آب و هوایی، استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش یافته است و این موضوع به این معنی است که عرضه گوگرد نیز در آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش theworldnews، تقاضای جهانی برای اسید سولفوریک تا سال ۲۰۴۰ به میزان قابل توجهی از ۲۴۶ میلیون تن به ۴۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت با این حال تقاضا کنندگان با مشکلاتی همچون کمبود اسید سولفوریم مواجه خواهند بود. محققان دانشگاه کالج لندن دریافته اند که نرخ کربن زدایی می‌تواند منجر به کمبود ۱۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تن عرضه سالانه شود که معادل ۴۰ تا ۱۳۰ درصد عرضه فعلی است.

باتری

کمبود گوگرد قبل‌تر اتفاق افتاده بود، اما مشکل ایجاد شده در آن زمان رفع شد با این حال به نظر می‌رسد مشکل در حال حاضر به سختی قابل حل شدنباشد. با کاهش عرضه این نوع گوگرد ارزان، فراوان و آسان ما می‌توانیم با مشکلاتی در عرضه محصولاتی مانند باتری مواجه شویم و در ادامه شاهد کمبود برخی محصولات الکترونیکی باشیم.


بیشتر بخوانید

  • تعطیلی بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان به دلیل گرمای بیش از حد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا