سرور مجازی
فضای مجازی

بوگاتی از جدیدترین ابرخودروی خود رونمایی کرد

شرکت فرانسوی بوگاتی روز جمعه از جدیدترین ابرخودرو خود به نام رودستر میسترال رونمایی کرد. بوگاتی میسترال به عنوان آخرین محصول بوگاتی با موتور هشت لیتری شانزده سیلندر چهار توربو معرفی شد و نسل بعدی محصولات بوگاتی به احتمال زیاد با فناوری کمپانی ریمک و به شکل کاملا برقی راهی بازار خواهند شد.

به گزارش robbreport، میزان ۴۰ درصد از وسایل نقلیه‌ای که بوگاتی در ۱۱۳ سال گذشته تولید کرده است، دارای طرح‌های باز بوده اند. با این حال، تبدیل ابرخودرو نسل کنونی این شرکت به یک رودستر (طرح باز) به سادگی بریدن سقف آن نبود. کل بدنه خودرو باید مهندسی و تغییر شکل می‌داد. خودروی به‌دست آمده نسبت به مدل‌های قبلی خود شکل گردتری دارد که به نظر می‌رسد این موضوع عملکرد خودرو را افزایش می‌دهد.

خودرو میسترال

کد ویدیو

طراحی این مدل جدید، که نام آن از باد قدرتمندی که در دره رودخانه رون می‌وزد، گرفته شده است، از یکی از بزرگترین رودستر‌های بوگاتی الهام گرفته شده است و آن تایپ ۵۷ رودستر Grand Raid در سال ۱۹۳۴ است. الهام گرفتن آخرین مدل از این مدل قدیمی به بهترین وجه در شیشه جلوی میسترال دیده می‌شود. این خودرو تازه رونمایی شده دارای یک طراحی منحنی منحصر به فرد است. چراغ‌های جلوی سفارشی و عمودی همگی جدید هستند، در حالی که چراغ عقب به شکل X، نسخه‌ای باکیفیت‌تر از آن چیزی است که در مدل Bolide دیده می‌شود.

خودرو میسترال بوگاتی

میسترال قرار است در رنگ مشکی گرم با رنگ‌های قهوه‌ای ترافلی و زرد عرضه می‌شود. داخل این خودرو تفاوتی اساسی با سایر مدل‌های بوگاتی ندارد. کابین راننده با همان مواد پیشرفته‌ای که قبلا وجود داشت، ساخته شده است یعنی چرم‌های بدون لک، تیتانیوم سبک وزن و آلومینیوم آسیاب شده، اما چند ویژگی جدید در طراحی وجود دارد. موتور این خودرو همان موتور W۱۶ این شرکت است. موتور قادر است ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید کند.

خودرو بوگاتی

شرکت بوگاتی اشاره می‌کند که هدفش از ساخت این مدل این بوده است که این خودرو به عنوان سریع‌ترین رودستر جهان شناخته شود. خودرو میسترال دارای قیمتی بسیار بالا در حدود ۵ میلیون دلار دارد و تنها ۹۹ نمونه از آن ساخته خواهد شد که همه آن‌ها قبلاً سفارش داده شده اند.


بیشتر بخوانید

  • گران‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۲

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا