سرور مجازی
فضای مجازی

ادعای انبوه سازان درباره هزینه ساخت مسکن غلط است/وزارت صمت نظارتی بر بازار سیمان ندارد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد نظارت در نشست خبری با اشاره به اینکه کارخانجات تولید بتن به دلیل کمبود برق کارخانه های سیمان به طور غیرمستقیم دچار مشکل شده اند اظهار کرد: حدود 80 درصد سیمان تولیدی کشور در بخش بتن مورد استفاده قرار می گیرد اما بسیاری از کارخانه های تولید بتن برای تامین سیمان دچار مشکل شده اند.

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن گفت: یکی از مسائل مهمی که باید درباره عرضه سیمان در بورس مشخص شود این است که این سیمان توسط چه کسانی خریداری شده است؟ متاسفانه تولیدکنندگان بتن تاکنون نتوانسته اند از طریق بورس نیاز خود را تامین کنند.

نظارت با اشاره به اینکه تولیدکنندگان، سیمان را به صورت قطره چکانی عرضه می کنند گفت: این مسئله باعث ورود دلالان به این بازار شده است.

وی با انتقاد از رها شدن بازار سیمان تاکید کرد: در زمان حاضر وزارت صمت هیچ نظارتی بر این بخش ندارد با وجود آنکه با سازمان تعزیرات حکومتی برای ورود به این ماجرا مذاکراتی داشته ایم اما هنوز اتفاق خاص در این بخش نیفتاده است.

وی با یادآوری اینکه هر تن سیمان درب کارخانه 380 هزار تومان بود که الان قیمت آن به یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش پیدا کرد افزود: در زمان حاضر حدود صد هزار نفر در صنعت بتن اشتغال دارند و 120 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به صنعت سیمان وابسته است.

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده با اشاره به اینکه حدود 40 درصد مشکل برق کارخانجات تولید سیمان برطرف شده است تاکید کرد: با وجود آنکه برخی انبوه سازان ادعا می کنند قیمت تمام شده یک متر واحد مسکونی حدود 15 میلیون تومان است اما باید تاکید کنیم قیمت تمام شده ساخت مسکن بسیار پایین تر از رقم اعلامی انبوه سازان است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا