سرور مجازی
اخبار آی تی

بهره‌برداری از تجهیزات ایران‌ساخت صنعت نوشیدنی/جلوگیری از خروج ۵.۸ میلیون دلار ارز

به گزارش ایسنا، علی خطیبی، مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در این باره اظهار کرد: این دستگاه‌ها که مختص کارخانجات نوشیدنی است، پس از طراحی و تولید توسط یکی از شرکت های دانش بنیان، در یکی از کارخانه های تولید نوشیدنی در گروه بنیاد، به بهره برداری رسید.

مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند با بیان اینکه دستگاه بادکن پریفرم از تجهیزات پیشرفته مورد نیاز در خط تولید بطری‌های نوشیدنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان طراحی و ساخته شد و به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: با طراحی و ساخت این دستگاه که تا پیش از این جزو تجهیزات وارداتی کارخانه های نوشیدنی کشور بود، علاوه بر تامین نیاز خطوط تولید بطری های نوشیدنی، از خروج بیش از ۵.۸ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این دستگاه‌ها در کمتر از ۶ ماه انجام شده است، افزود: با بکارگیری این دستگاه ها، راندمان خطوط تولید این کارخانجات افزایش یافت و خطوط تولید ظرفیت عملی ۴۰۵ میلیون بطری در سال را دارا می شوند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این دستگاه ها که باعث افزایش ظرفیت ۲۵ درصدی خطوط تولید نوشیدنی می شود، همزمان با سفر سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان به اصفهان و بازدید از یکی از کارخانجات نوشیدنی بنیاد در این استان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا