سرور مجازی
فضای مجازی

آرتمیس ۱ برای کشف آب ۲۹ آگوست به ماه پرتاب می‌شود

پیش بینی می‌شود فضاپیمای آرتمیس ۱ در تاریخ ۲۹ آگوست به سمت ماه پرتاب شود و ۱۰ محموله را با خود حمل کند. براساس گزارش‌ها، دو محموله‌ این ماموریت شامل  مکعب‌هایی (یخ قمری و نقشه‌بردار هیدروژن قطبی قمری) است که برای جستجوی آب در ماه طراحی شده‌اند.

به گزارش سایت اسپیس، کشف آب برای ماموریت‌های طولانی مدت بسیار مهم است، زیرا کاشفان امیدوارند هوای قابل تنفس و سوخت موشک را از یخ استخراج کنند.

Lunar IceCube یک ماموریت مدارگرد نانوماهواره ناسا برای اکتشاف، مکان یابی و تخمین مقدار و ترکیب ذخایر یخ آب در ماه برای بهره برداری آینده توسط ربات‌ها یا انسان‌ها است. این ماموریت قصد دارد مکعب ۱۴ کیلوگرمی یک ابزار ناسا به نام طیف‌سنج اکتشافی فشرده فروسرخ با رزولوشن بالا (BIRCHES) را حمل و آب روی سطح ماه را نقشه‌برداری کند.

ماموریت آرتمیس ۱

مارک لوپیسلا، مدیر تحقیق و توسعه اکتشاف ناسا گفت: “Lunar IceCube از طریق مأموریت‌های رباتیک جستجوی آب  در ماه  را برای مأموریت‌های انسانی هموار می‌کند. این نه تنها برای علم مهم است، بلکه می‌تواند برای کاهش هزینه ماموریت‌های انسانی در دراز مدت نیز پر اهمیت باشد.

همچنین مکعب ۱۳.۶ کیلو گرمی نقشه‌بردار هیدروژن قطبی قمری (LunaH-Map)، مناطق شناسایی شده قبلی از یخ آب در قطب جنوبی ماه را مطالعه خواهد کرد.

در طول یک ماموریت برنامه ریزی شده ۶۰ روزه، LunaH-Map از دو طیف سنج نوترونی برای نقشه برداری از ذخایر هیدروژنی  از جمله رسوبات در مناطق دائمی سایه دار استفاده خواهد کرد. تمام داده‌های جمع آوری شده توسط محموله‌های Artemis ۱ به ماموریت‌های آینده به ماه و فراتر از آن کمک خواهد کرد. 


بیشتر بخوانید

  • موشک بزرگ ناسا ۲۹ آگوست به ماه پرتاب می‌شود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا