سرور مجازی
اخبار آی تی

فعالان استارت آپی صنایع نرم و خلاق تسهیلات می‌گیرند

به گزارش ایسنا، سید مهدی حیاتشاهی با اعلام این خبر گفت: این صندوق از نظر حوزه فعالیت امکان ارائه خدمات به تمامی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی را در تمامی حوزه های صنعتی، علمی، فرهنگی، تولیدی و خدماتی دارد و محدودیتی در این مورد ندارد. اما با توجه به نیازسنجی و اهداف تعیین شده، اولویت و تمرکز فعالیت و خدمات آن در حوزه های صنایع خلاق، نوآور و فرهنگی و سپس فناوری دانش بنیان است. پس با توجه به اینکه صنایع و شرکت های فعال در حوزه گیاهان دارویی در هر دو بخش نوآوری و خلاقیت و همچنین فناوری فعالیت دارند، شامل اولویت های خدمات صندوق هستند.

وی در خصوص استارت آپ‌های صنایع فرهنگی و تیم های خلاق افزود: استارت آپ‌ها، تیم‌ها و فعالان خلاق که فاقد ماهیت حقوقی هستند نیز می توانند از برخی خدمات صندوق مانند سرمایه گذاری، صدور ضمانت نامه، خدمات مشاوره سرمایه گذاری و تجاری‌سازی و در برخی موارد تسهیلات بهره مند شوند.

حیاتشاهی با اشاره به اهمیت خدمت‌دهی به استارت آپ‌ها، گفت: استارت آپ‌ها و تیم های نوپا در حوزه‌هایی مانند سرمایه گذاری به شرطی که شرایط لازم را دارا باشند، از حوزه های مورد علاقه صندوق برای ارائه خدمات هستند. باید به این نکته توجه داشت که این دسته از متقاضیان با توجه به شرایط از نظر ریسک و تعیین حد اعتباری و تضامین مرتبط مسلما دارای شرایط ویژه و متفاوتی نسبت به شرکت و دارندگان ماهیت حقوقی خواهند بود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، در مورد میزان تسهیلات و جزئیات خدمات افزود: پس از بررسی درخواست متقاضی توسط صندوق و تحلیل آن و بر این مبنا نوع و شیوه خدماتی که برای متقاضی مناسب‌تر است، به آن پیشنهاد می شود. در صورتی که این خدمت از نوع تسهیلات باشد، میزان و شرایط آن مشخص و به متقاضی اعلام می‌شود.

این مسئول زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق ضمن ارائه توضیحات در مورد ویژگی‌های فنی محصولات، گفت: صندوق خلاق در ارائه خدمات محدودیتی از نوع سطح فناوری، دانش بنیان و شرکت خلاق بودن و حوزه فعالیت ندارد. هرچند شرکت های خلاق و دانش بنیان یا دارای فناوری و نوآوری خاص، مسلماً برای تمامی سرمایه گذاران و نهادهای حمایت کننده توسعه کسب و کار جذاب هستند.

به گفته وی، صندوق هم به عنوان یک نهاد اقتصادی و بر اساس منابع در اختیار بر اساس شاخص‌ها و ریسک های تحلیل شده برای هر طرحی امکان‌سنجی کرده و تصمیم گیری می کند.

حیاتشاهی در تبیین اولویت‌ها اضافه کرد: اولویت صندوق عمدتاً شرکت‌های کوچک و متوسط دارای خدمات و محصولات خلاقانه و نوآورانه است و مساله فناوری بیشتر ممکن است در کاربرد فناوری در این محصولات باشد نه توسعه خود فناوری.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان کرد: تمامی شرکت های خلاق که از آن جمله می توان به شرکت ها و تیم های فعال در حوزه گیاهان دارویی، نوشیدنی ها و خوراک‌های سنتی و صنایع و خدمات مرتبط با آنها اشاره کرد نیز در دامنه مشتریان این صندوق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا