سرور مجازی
فضای مجازی

هوش مصنوعی به کمک هواپیما‌های بدون سرنشین می‌آید

معمولا خلبان‌ها حین سفر در ارتفاعات بالا از سیستم خلبان خودکار استفاده می‌کنند، اما وقتی به منطقه و فضای هوایی شلوغ یا ارتفاعات پایین‌تر می‌رسند، از کنترل دستی هواپیما استفاده می‌کنند، اما هواپیما‌های بدون سرنشین اینطور نیستند.

به همین دلیل یک سیستم خلبان خودکار جدید در حال توسعه است که از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این سیستم توسط پژوهشگران دانشگاه “کارنگی ملون” آمریکا در حال توسعه بوده و روی داده‌های جمع‌آوری‌شده از فرودگاه “آلگنی” و فرودگاه “پیتسبورگ-باتلر”، در حال آموزش است.

سیستم خلبان خودکار هوش مصنوعی با استفاده از ابزار‌های دقیق هواپیما‌های خودران و اطلاعات ارائه‌شده از کنترلگر‌های محلی ترافیک هوایی، ترافیک و شلوغی را تشخیص می‌دهد.

هوش مصنوعی خلبان

این سیستم با شش دوربین و یک سیستم بینش رایانه‌ای که به گفته پژوهشگران، به این سیستم امکان می‌دهد تا هواپیما‌های مجاور را مانند یک خلبان واقعی تشخیص دهد، می‌تواند هواپیما‌های اطراف را ردیابی و مسیر آن‌ها را پیش‌بینی کند و در صورت لزوم برای جلوگیری از برخورد با آنها، اقدام کند.

حتی اظهار شده این هوش مصنوعی خلبان می‌تواند ارتباطات رادیویی را از خلبان‌های دیگر یا فرودگاه‌ها دریافت کند و با سیستم گفتار مصنوعی خود، به آن‌ها پاسخ دهد.

شایان ذکر است این سیستم هنوز روی یک هواپیمای واقعی آزمایش نشده است.


بیشتر بخوانید

  • چگونه چین زنجیره تامین جهانی باتری‌های لیتیوم یونی را تحت کنترل خود گرفت؟

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا