سرور مجازی
فضای مجازی

چین یک پهباد زیر دریایی پرنده ساخت

اخیرا دانشمندان چینی یک پهباد بدون سرنشین ساخته اند که پیش بینی می‌شود این پهباد یکی از ارزان‌ترین و موثرترین روش‌ها برای نابودی سیستم دفاعی ناوگان ناو‌های هواپیمابر باشد.

به گزارش سایت interestingengineering. یک تیم تحقیقاتی چینی ادعا می‌کند که نمونه اولیه یک پهپاد زیردریایی را با قابلیت پرواز سریع در هوا ساخته و آزمایش کرده است. به گفته کارشناسان در این زمینه، این کشتی مستقل قادر به انجام وظایف نظامی و غیرنظامی مانند بررسی مین‌های زیر آب است.
هنگامی که پهپاد به سطح آب می‌رسد، دو بال قابل توجهی که روی پشت آن جمع می‌شوند می‌توانند گسترش پیدا کنند و به آن امکان می‌دهند با سرعت ۷۴.۶ مایل در ساعت (۱۲۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند که تقریباً دو برابر سریع‌تر از یک پهپاد معمولی است که از تیغه‌های روتور نیرو می‌گیرد.

پروفسور آنگ هایسونگ، دانشمند ارشد پروژه در دانشگاه هوانوردی و فضانوردی نانجینگ در مقاله‌ای که منتشر شد، گفت: این پهپاد در حالت بال ثابت انرژی کمی مصرف می‌کند، بنابراین می‌تواند برخی از ماموریت‌های سریع و دوربرد را در هوا انجام دهد.

یک محقق ناسناس گفت که چین در حال توسعه انواع مختلفی از پهباد‌ها است که می‌توانند هم در هوا و هم در آب حرکت کنند. آن‌ها عمدتاً برای کاربرد‌های نظامی هستند. اگر درست باشد، چنین پهباد‌هایی می‌توانند ناوگان سطحی را در برابر حمله بسیار آسیب‌پذیر کنند.

به گفته جی وانفنگ، استاد دانشگاه هوانوردی دریایی یانتای در استان شاندونگ، این نوع پهباد یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای به خطر انداختن دفاعی ناوگان هواپیمابر است. بر اساس برآورد جی و همکارانش، سیستم دفاعی چندلایه یک کشتی جنگی معاصر می‌تواند تقریباً نیمی از هواپیماها، موشک‌ها یا پهپاد‌های معمولی را که در حال نزدیک شدن هستند، از بین ببرند.

جی گفت که حتی تعداد کمی از این پهپاد‌ها ممکن است سیستم‌های کامپیوتری یک کشتی جنگی را تحت تأثیر قرار دهند یا مختل کنند.

پهپاد دو زیست

طبق گزارشی که تیم جی ماه گذشته در ژورنال چینی Electronics Optics & Control منتشر کرد، اگر یک کشتی ترانس مدیا بتواند با سرعت بیش از ۹۳ مایل در ساعت (۱۵۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند، نرخ بقای آن نزدیک به ۱۰۰ درصد در هنگام پرتاب از مسافت ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) خواهد بود.

 پهپاد جدید چین  می‌تواند به حملات مؤثر علیه اهداف کلیدی دشمن دست یابد که مطمئناً مکمل قدرتمندی برای روش‌ها و تاکتیک‌های جنگی تجهیزات موجود نیروی دریایی این کشور خواهد بود.

پهباد زیر دریایی

براساس گزارش‌ها، گروه Ang درقسمت شکم زیر دریایی یک کیسه هوایی را ایجاد کرده‌اند تا آن را با آب پرکرده و میزان شناوری پهپاد را تغییر دهند. همچنین این کیسه هوا به پهبپد امکان می‌دهد تا در اعماق دریا بی سر و صدا باقی بماند. گفته شده، بدنه براق پهپاد که هنگام سفر در آب با بال‌های بسته شبیه یک زیردریایی معمولی است، امکان کشش کمتر و چابکی بیشتر را فراهم می‌کند.

به گفته تیم Ang، امواج سطحی و تعاملات همزمان پهپاد با آب و  هوا ، فرآیند برخاستن را ناپایدار می‌کند، اگر این دستگاه مستقیماً از آب خارج شود. برای اصلاح این موضوع، آن‌ها یک سیستم کنترل پیچیده ایجاد کردند که زیردریایی را قادر می‌سازد تا قبل از بلند شدن روی امواج سر بخورد.


بیشتر بخوانید

  • رونمایی از چند هواپیمای بدون سر نشین حمل بار

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا