سرور مجازی
فضای مجازی

سگ های رباتیک به زودی وارد ایستگاه فضایی می شوند

نیروی فضایی آمریکا اخیراً نمایشی را با استفاده از سگ‌های روباتیک برای گشت زنی در پایگاه هوایی کیپ کاناورال انجام داده است آن‌ها امیدوارند تا این ربات‌ها بتوانند خودکارسازی برخی وظایف امنیتی در ایستگاه فضایی را انجام دهند.

به گزارش gizmodo، این نمایش در ۵ مرداد برگزار شد و نیروی فضایی آمریکا بعداً چند تصویر از این نمایش را منتشر کرد که در آن دو سگ رباتیک در حال فعالیت بودند. به گفته نیروی فضایی، این ربات‌ها که به عنوان رباتیک ارواح (Q-UGV) شناخته می‌شوند و برای برخی کار‌های دستی و همچنین ارزیابی آسیب و گشت‌زنی برای صرفه‌جویی در زمان انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سگ‌های رباتیکک گاهی نیاز به مالش شکم زیادی دارند، اما باید توجه کرد که گاهی این موجودات تهدید آمیز می‌شوند. قبل‌تر این سگ‌ها توسط مقامات آزمایش شده بودند، اما عملکرد آن‌ها همیشه خوب و بی دردسر نبوده است.

سگ های رباتیک

سگ‌های رباتیک که توسط نیروی فضایی استفاده می‌شود توسط شرکت Ghost Robotics مستقر در فیلادلفیا ساخته شده اند. این شرکت در وب‌سایت خود نوشت که این سگ‌ها از هر گونه موقعیت لغزش، سقوط یا شکست به راحتی بر می‌آیند. ربات‌سگ‌ها دارای حسگر‌های بینایی و شنوایی هستند و می‌توانند توسط یک کنترل‌کننده انسانی فرمان داده شوند یا به‌طور مستقل اجرا شوند. نیروی هوایی که بر نیروی فضایی ایالات متحده نظارت دارد، نزدیک به دو سال است که از سگ‌های رباتیک در پایگاه‌های خود استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • استفاده از سگ ربات در یک شهر باستانی در ایتالیا + فیلم

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا