مایکروسافت تیمی از کارمندان متمرکز بر جذب مجدد مشتریان را اخراج کرد
شنیدهها حاکی از آن است مایکروسافت تیمی از کارمندان خود را اخراج کرده است که بر جذب مجدد مشتریان متمرکز بودند. این شرکت سال ۲۰۱۸ اقداماتی برای بازگرداندن مشتریان غیرسازمانی آغاز کرد که از عملکرد آن ناامید شده بودند و بدینمنظور تیمی موسوم به Modern Life Experiences تشکیل داد تا روی بازگشت این دسته از مشتریان تمرکز کنند. اکنون گزارش شده است که غول فناوری مستقر در ردموند قصد دارد این تیم را اخراج کند که حدود ۲۰۰ کارمند در آن فعالیت میکنند. این افراد یا با دریافت حقوق پایان کار شرکت را ترک خواهند کرد یا در شغل دیگری در این شرکت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
ورج مینویسد اگرچه مایکروسافت رسماً دربارهی پایان فعالیت تیم Modern Life Experiences اظهارنظر نکرده است، طراح ارشد این شرکت میگوید در هفتهی جاری، خبر ناراحتکنندهای برای کارکنان این تیم دارد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که مایکروسافت کمتر از ۱ درصد از ۱۸۰ هزار نیروی کار خود را در بخش مشاوره و راهکارهای ارائهی خدمات به مشتریان تعدیل کرده است. همچنین، این شرکت بهدلیل کاهش سرعت روند استخدام نیروهای جدید در بحبوحهی اقتصاد ضعیف جهانی، برخی کارمندان خود را اخراج کرده است.
بیشتر فعالیتهای مایکروسافت اکنون روی ویندوز، مایکروسافت ۳۶۵، پلتفرم Teams، سرفیس و ایکسباکس متمرکز شده است. این شرکت تیم Modern Life Experiences را در سال ۲۰۱۸ تشکیل داد. این شرکت سرویس Groove Music را نیز در سال ۲۰۱۷ تعطیل و در همان سال رسماً Kinect را هم بازنشسته کرد. علاوهبراین، در سال ۲۰۱۷ شاهد مرگ ویندوزفون بودیم. پروژهی ساخت دستگاه تناسباندام مایکروسافتبند نیز در سال ۲۰۱۶ متوقف شد و با وجود تلاشهای فراوان، دستیار صوتی کورتانا نیز از رقبای خود عقب ماند. مایکروسافت حتی سختافزار هولولنز را فقط برای مشتریان سازمانی در نظر گرفت و نشانههای جدیدی وجود دارد که شاید ادامهی روند توسعهی این محصول نیز با مشکلاتی مواجه شود.
- مایکروسافت بهمناسبت ۱۵ سالگی OneDrive از طراحی و امکانات جدید این سرویس رونمایی کرد
- مایکروسافت Azure در حوزه خدمات ابری با موتور بازیسازی یونیتی همکاری میکند
مایکروسافت با اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ برای مصرفکنندگان، موفقیت درخورتوجهی بهدست آورده و تعداد مشترکان این سرویس در سهماههی اخیر با ۱۵ درصد رشد به ۵۹٫۷ میلیون نفر رسیده است. مشتریان سازمانی این سرویس نیز در بحبوحهی افزایشکار ترکیبی بهصورتی دورکاری و حضوری، سالانه ۹ درصد افزایش یافتهاند.
در چند سال گذشته، مایکروسافت تلاشهایی برای جذب مخاطبان پلتفرمهای محبوب ازجمله تیکتاک، Pinterest و دیسکورد کرده است تا بتواند تعداد مشتریان غیرتجاری خود را افزایش دهد. این شرکت غیر از ایکسباکس، انجمن یا سرویس اجتماعی دیگری ندارد که بهطورگسترده کاربران از آن استفاده کنند و تیکتاک، دیسکورد یا Pinterest میتوانستند این شکاف را پر کنند. رقبایی مثل گوگل، آمازون و فیسبوک همگی اپلیکیشنهای بزرگی مثل یوتیوب، توئیچ و اینستاگرام را خریدهاند و غول فناوری ردموندی نیز همچنان در تلاش است تا فعالیت خود را در این حوزه بهبود بخشد.