سرور مجازی
فضای مجازی

انگلیس از ساعت هوشمند برای کنترل مجرمان مهاجر استفاده می‌کند

دولت انگلیس به احتمال زیاد، به زودی از ساعت‌های هوشمند مجهز به فناوری تشخیص چهره، برای نظارت بر مهاجران مجرم استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود مجرمان باید تا پنج بار در روز چهره خود را اسکن کنند.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرده که این طرح برای نظارت روزانه بر مهاجرانی است که ملزم به استفاده از برچسب مچ پا یا ساعت هوشمند هستند. این افراد باید در طول روز از خود عکس بگیرند و موقعیت جغرافیایی شان نیز باید در تمام ساعات شبانه روز ردیابی شود.

این تصاویر، همراه با مشخصات کامل فرد (شامل نام، ملیت و تاریخ تولد) تا شش سال در مراکز وزارت کشور و وزارت دادگستری انگلیس ذخیره می‌شوند. همچنین به صورت روزانه این تصاویر با تصاویری که وزارت کشور دارد، مقایسه می‌شود. اگر سیستم‌های دولتی نتوانند هویت فرد را تأیید کنند، یک بررسی دستی صورت خواهد گرفت.

این قوانین فقط برای اتباع خارجی که محکوم شده اند اعمال می‌شود و دولت انگلیس بر دیگر پناهجویان، به این شیوه نظارت نخواهد کرد.

ساعت هوشمند

البته وزارت کشور انگلیس به صراحت نگفته که از ساعت‌های هوشمند با عملکرد تشخیص چهره برای ردیابی مهاجران مجرم استفاده خواهد کرد. فقط سخنگوی این نهاد به نحوی دیگر اظهار داشته که این وزارتخانه به زودی دستگاه قابل حمل با ویژگی دسترسی بیومتریکی را معرفی خواهد کرد که در کنار برچسب‌های مچ پا از آن استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید

  • لباس‌های هوشمند احتمالا تا سال ۲۰۳۰ در بازار‌ها عرضه می‌شوند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا