سرور مجازی
فضای مجازی

فضانوردان چینی آزمایش ماژول ایستگاه فضایی جدید را آغاز کردند

فضانوردان ماموریت شنژو ۱۴ چین، ماژول جدید ایستگاه فضایی این کشور را برای میزبانی از خدمه در دهه آینده آماده می‌کنند.

بر اساس گزارش اسپیس، ماژول ونتیان در ۲۴ ژوئیه پرتاب شد و ساعاتی بعد به ماژول مرکزی تیانه متصل شد و مراحل تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ چین را تا تکمیل شدن دو ماژول پیش برد. از آن زمان، سه فضانورد شنژو ۱۴ مشغول به کار انداختن ونتیان، آزمایش بازوی رباتیک ۶ متری این ماژول و نصب یک سیستم پشتیبانی حیاتی احیاکننده بودند.

رهبر این ماموریت اخیرا آزمایش اتاق خواب ونتیان را انجام داده است و خدمه او نیز از ماژول تیانه برای استراحت استفاده کردند. امکانات اضافه شده خدمه در ونتیان به به این ایستگاه نیمه کاره اجازه می‌دهد تا به طور موقت شش فضانورد را در خود جای دهد. این بدان معناست که خدمه ماموریت‌های شنژو ۱۴ و شنژو ۱۵ می‌توانند اولین تحویل خدمه کشور چین را در اواخر امسال انجام دهند.

فضانوردان چینی

بازوی رباتیکی که در ابتدا گفته شد، نسخه کوچکتر، اما کاربردی‌تر از بازوی ۱۰.۲ متری است که با ماژول تیانه به فضا پرتاب شد. از این بازوی رباتیک برای نگهداری و تعمیر فضای بیرونی ایستگاه فضایی استفاده خواهد شد، اما می‌تواند از پیاده روی‌های فضایی که توسط فضانوردان انجام می‌شود نیز پشتیبانی کند.

ایستگاه فضایی

وانگ چونهویی، معاون طراح سیستم فضانوردی مرکز تحقیقات و آموزش فضانوردان چین، به تلویزیون مرکزی چین گفت: هفته گذشته فضانوردان از نرم افزار آموزشی برای آزمایش بازوی مکانیکی کوچک استفاده کردند. در طول پیاده‌روی فضایی، می‌توانیم ببینیم که فضانورد سوم در حال کنترل بازوی مکانیکی در کابین است تا از دو نفر دیگر در خارج از ماژول‌ها حمایت کند. همچنین انتظار می‌رود که خدمه این ماژول با استفاده از دریچه ونتیان به صورت آزمایشی یک پیاده‌روی فضایی انجام دهند.


بیشتر بخوانید

  • فضانوردان در آزمایشگاه فضایی چین شروع به کار می‌کنند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا