سرور مجازی
فضای مجازی

دلایل حرکت لاکپشتی نوسازی کامیون‌های فرسوده از زبان معاون وزیر راه/ سود وام نوسازی به 6 درصد کاهش یافت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی در نشست خبری با اشاره به برگزاری جلسه برای حل مشکل رانندگان،‌اظهار کرد: امسال هر دو هفته یکبار جلساتی برای حل مشکل رانندگان برگزار شد.

وی با بیان این‌که حل برخی از مشکلات نیازمند اصلاح ساختاری، ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود یکی از مسائلی است که به دنبال حل آن هستیم. رانندگان قدیمی از یارانه 50 درصد دولت برای بیمه استفاده می کنند، امانی که شامل رانندگان جدید نمی‌شود. برای رانندگان جدید نیازمند پیش بینی قانونی هستیم که پروسه بسیار زمانبری است.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته 502 میلیون جابجایی کالا از طریق حمل و نقل جاده‌ای را با وجود تحریم‌ها، شیوع کرونا و … داشتیم، افزود: در بخش حمل‌ونقل بار و ترانزیت جاده‌ای با توجه به نیاز به جابجایی کالای اساسی و ورود کالای اساسی به بنادر، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای همیشه در صحنه بوده‌اند و الان هم هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در چند ماه ابتدای امسال با رشد 11 درصدی جابجایی کالا مواجه هستیم، تصریح کرد: ما سال‌ها یک مرز فعال با پاکستان فقط یک مرز داشتیم که طی شش ماه اخیر دو مرز دیگر با این کشور بازگشایی شد.

امانی با تشریح دلایل کُندی طرح نوسازی ناوگان باری فرسوده کشور، گفت: در ایران خودرو کار تقریبا شروع شده است. تاخیر در این کار نیز به دلیل این سود 9 درصدی وام بود که برای رانندگان جذابیتی نداشت.

وی اضافه کرد: با توجه به این مسئله، جلساتی برگزار شد و در نهایت تصمیم به کاهش 3 درصدی سود وام گرفته شد. الان 80 درصد قیمت کامیون با وام 6 درصدی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در خصوص قرارداد ماموت که 5000 دستگاه از محل ماده 12 قانون حمایت از تولید است با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: با توجه به این‌که سازمان بهینه‌سازی درگیر این قرارداد شده، نیاز بود تفاهمنامه جدید تنطیم شود. یکماه است که قرارداد جدید در سازمان بهینه سازی آماده امضاست و در حال پیگیری این مشکل هستیم تا شروع به ثبت نام شود.

4 پیشنهاد گمرک برای جلوگیری از انباشت کامیون‌های دست دوم در گمرکاتواکنش گمرک به اظهارات وزیر راه: آمادگی ترخیص 48 ساعته کامیون‌های دست دوم اروپایی را داریمانتفاد وزیر راه از عملکرد گمرک در ترخیص کامیون‌های دست دوم/ اسلامی: ماموت قرارداد تولید کامیون را اجرا نمی‌کند

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا