سرور مجازی
فضای مجازی

نحوه بهبود کیفیت صدا در ویندوز ۱۱

شرکت مایکروسافت در اکتبر سال گذشته ویندوز ۱۱ را برای مخاطبان منتشر کرد. سیستم عامل جدید دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید مانند Action Center (فعالسازی نوتیفیکیشن‌ها و میان‌برهای) است. همچنین این سیستم عامل دارای ویژگی‌های است که در آن می‌توانید کیفیت صدای دسکتاپ یا لپ تاپ خود را سفارشی کرده و بهبود بخشید.

به گزارش سایت slashgear؛ محققان تکنولوژی معتقدند که کیفیت کلی صدا در حین گوش دادن به آهنگ، تماشای یک ویدئو یا شرکت در یک کنفرانس ویدئویی مرتبط با کار یا کلاس آنلاین، عمدتا به توانایی‌های سخت افزار بستگی دارد. ویندوز ۱۱ علاوه بر قابلیت‌های مذکور به کاربران امکان می‌دهد تا کیفیت و خروجی صدا را تنظیم کنند در ادامه به شما نحوه تنظیم صدا در ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم.

برای بهبود کیفیت صدا ابتدا باید Audio Enhancements را فعال کنید. این قابلیت به طور خودکار کیفیت صدا را برای پیکربندی سخت افزار فعلی از طریق wccftech افزایش می‌دهد. پس از فعال سازی Audio Enhancements روی تنظیمات سیستم کلیک و سپس گزینه صدا را انتخاب کنید.
پس از انجام این مراحل به پایین اسکرول کرده و بر روی Advanced ضربه بزنید سپس گزینه All sound devices را انتخاب کنید. در این مرحله باید دستگاهی که می‌خواهید کیفت صدای آن را افزایش دهید انتخاب کنید. پس  از پایان این مراحل فهرست Properties، روی فلش کنار Audio Enhancements کلیک و Device Default Effects را انتخاب کنید.

علاوه بر مراحل مذکور قابلیت  Spatial Audio نیز باعث افزایش کیفیت صدا می‌شود. این ویژگی تنظیم صدای فراگیر را برای برنامه‌ها و رسانه‌های سازگار شبیه سازی می‌کند. اگر به تماشای فیلم یا بازی روی دسکتاپ یا لپ تاپ خود علاقه دارید، فعال کردن Spatial Audio می‌تواند به شما کمک کند.

افزایش کیفیت صدا در ویندوز ۱۱

در سمت راست پایین صفحه نوار وظیفه ، روی نماد بلندگو کلیک راست کنید سپس بر روی تنظیمات صدا را اضربه بزنید.پس از آن روی فلش کنار دستگاه صوتی خود کلیک کرده و به پایین بروید تا گزینه Spatial Audio را پیدا کنید. روی گزینه کلیک کنید و Windows Sonic for Headphones را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید

  • نحوه استفاده از قابلیت split screen در ویندوز ۱۱

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا