سرور مجازی
فضای مجازی

ایجاد ارزش افزوده 389 میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال در انگلیس و دانمارک

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ امروزه رشد خیره کننده فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتالی شدن اقتصاد، موجب رشد و توسعه اقتصادی کشورها شده است. طبق مطالعات انجام شده، فقط شش طرح دیجیتالی می تواند 335 میلیارد دلار ارزش برای صنعت و جامعه انگلستان در دهه آینده ایجاد کند. زمانی ارزش بالقوه دیجیتالی شدن در انگلستان می تواند 1 تریلیون دلار باشد که در تمام صنایع و طرح ها به کار رود.

همچنین در کشور اروپایی دیگر دانمارک که دارای یک اقتصاد دیجیتالی پیشرفته است و در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در معیارهای دیجیتالی به خوبی عمل می کند، تنها چهار طرح دیجیتالی می تواند 54 میلیارد دلار ارزش برای اقتصاد دانمارک ایجاد کند. برخی از طرح ها به همراه ارزش ذاتی آنها در این دو کشور عبارت است از:

تجارت الکترونیک: دیجیتالی شدن در تجارت الکترونیک به مصرف کنندگان اجازه ذخیره پول در خریدها و کاهش تعداد دفعات بازدید آنها از فروشگاه های فیزیکی را می دهد همچنین مشتریان می توانند به دلیل افزایش شفافیت محصولات در زمان خود صرفه جویی کنند. ارزش ذاتی این طرح در انگلستان 195 میلیارد دلار و در دانمارک 34 میلیارد دلار برآورد شده است.

فناوری های کمک راننده (مانند رانندگی نیمه خودران): این فناوری می تواند به کاهش حق بیمه، افزایش امنیت، بهبود کارایی مسیریابی و کاهش تولید دی اکسید کربن منجر شود. وسایل نقلیه خودران زمانی که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، منافع بیشتری نیز به همراه دارند. ارزش ذاتی این طرح در انگلستان 40 میلیارد دلار و در دانمارک 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

پلتفرم های جمع سپاری: این طرح به صورت مستقیم با ارائه دهندگان لجستیکی کوچک ارتباط برقرار کرده و با بهینه سازی سفرهای برگشتی، میزان استفاده از کامیون ها را افزایش داده (75 درصد از کامیون ها در سفرهای برگشتی خالی هستند) و موجب صرفه جویی در مصرف پول مشتریان و کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. ارزش ذاتی در انگلستان 24 میلیارد دلار برآورد شده است.

اقتصاد اشتراکی: این طرح شامل پلتفرم های دیجیتال اجاره ای و استفاده از کالاهای از پیش استفاده شده است، زمان و هزینه زیادی را برای مشتریان ایجاد می کند. ارزش ذاتی این طرح در دانمارک 6 میلیارد دلار برآورد شده است.

خدمات مسافرتی متصل: این خدمت به مصرف کنندگان کمک می کنند با پیوند دادن انواع سفرهای جاده ای، ریلی و کشتی، سفر خود را ساده کنند و در نتیجه موجب صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه های ناشی از حوادث ترافیکی و هزینه های زیرساخت های پارکینگ شود. این طرح در انگلستان 26 میلیارد دلار و در دانمارک 11 میلیارددلار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:

لازمه مانع زدایی ها و پشتیبانی ها از تولید در فضای مجازی چیست؟/ بازخوانی تجربه اپل در آمریکاتشدید نابرابری اجتماعی با انحصارطلبی آمریکا در فضای مجازی/ آیا امکان رقابت آزاد در اقتصاد دیجیتال وجود دارد؟

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا