سرور مجازی
اقتصادی

سقوط آزاد رهبر بازار رمزارز نزدیک است؟/ عکس

سقوط آزاد رهبر بازار رمزارز نزدیک است؟/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به طور معمول روند قیمتی بیت‌کوین با گذشت چندین ماه از هاوینگ صعودی می‌شود؛ با این حال فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که نوسانات قیمتی بیت‌کوین در هاوینگ اخیر با گذشته متفاوت باشد.

در نتیجه هاوینگ بیت‌کوین، مقدار بیت‌کوین در گردش حتی کمیاب‌تر می‌شود و افزایش تقاضا را در بین سرمایه‌گذاران رقم می‌زند؛ گفتنی است که تعداد محدودی بیت‌کوین وجود دارد و تنها حداکثر ۲۱ میلیون سکه برای همیشه در گردش است.

با هاوینگ اخیر، تا به امروز بیت‌کوین سه رویداد هاوینگ را تجربه کرده‌است؛ آخرین این رویداد در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و موارد قبلی به ترتیب در ۹ جولای ۲۰۱۶ و ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ رخ دادند. رویداد هاوینگ از قبل در نرم‌افزار بلاک‌چین بیت‌کوین برنامه‌ریزی شده‌اند و معمولاً در هر ۲۱۰.۰۰۰ بلاک استخراج شده یک بار اتفاق می‌افتد و به دلیل نامشخص بودن مدت زمان استخراج ۲۱۰.۰۰۰ بلاک بعدی، پیش‌بینی تاریخ دقیق هاوینگ بعدی بسیار دشوار است. با این حال، بر اساس میانگین مدت زمانی که معمولاً برای استخراج یک بلوک طول می‌کشد، می‌توان تخمین تقریبی را انجام داد.

بیت‌کوین تا زیر ۶۰هزار دلار پایین می‌آید

قیمت بیت‌کوین پس از پایان فرایند هاوینگ آرامش نسبی را تجربه خواهد کرد و با قرار گرفتن در وضعیت «*شایعه را بخر، اخبار را بفروش» تغییری چشمگیر در وضعیت بازار ایجاد می‌شود و ممکن است قیمت بیت‌کوین با خطر اصلاح تا ۶۰هزار دلار و یا حتی کمتر مواجه شود. قیمت بیت کوین می‌تواند برای آزمایش حمایت ۵۹.۵۳۰ دلار به زیر ۶۰.۰۰۰ دلار کاهش یابد یا تا آستانه ۵۰۴۲۰ دلار پایین بیاید.

*شایعه را بخر، خبر را بفروش (Buy The Rumor Sell The News) یک اصطلاح و استراتژی شناخته‌شده در حوزه ترید و معامله ارز دیجیتال است. به این معنا که اگر اخبار خوبی در راه است، قیمت رمز ارز مورد نظر پیش از وقوع آن خبر و نه لزوما بعد از آن، افزایش خواهد یافت. به‌همین خاطر، با انتشار شایعه‌های مثبت، قیمت یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد و در هنگام به حقیقت پیوستن آن، معامله‌گران زیادی در بازار وجود خواهد داشت که منتظر «فروش خبر» هستند. این امر بازاری را به بار می‌آورد که حتی اخبار بزرگ هم ناامیدکننده خواهند بود، چراکه دیگر کسی به دنبال سرمایه گذاری بیشتر نیست.

در لحظه نگارش این گزارش هر عدد بیت‌کوین ۶۳ هزار و ۶۷۰ دلار قیمت خورده‌است.

سقوط آزاد رهبر بازار رمزارز نزدیک است؟/ عکس

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا