سرور مجازی
zoomit

کوالکام اسپانسر تیم فوتبال منچستریونایتد شد

کوالکام امروز اعلام کرد با تیم باشگاهی منچستریونایتد انگلیس وارد همکاری استراتژیک چندساله شده است. منچستریونایتد یکی از شناخته‌شده‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان محسوب می‌شود و شرکت تراشه‌ساز از این به‌بعد اسپانسر آن خواهد بود و درنتیجه لوگو اسنپدراگون را روی لباس تیم مورداشاره به‌نمایش خواهد گذاشت.

همکاری کوالکام با باشگاه منچستریونایتد جالب است. به‌نظر می‌رسد این شرکت اخیراً حمایت‌های مالی خود را گسترش داده است تا برند اسنپدراگون را درمقابل تعداد بیشتری از مردم قرار دهد؛ اگرچه این شرکت محصولات خود را به‌طور مستقیم به افراد نمی‌فروشد.

شاید کوالکام با دراختیار داشتن سرمایه‌ی فراوان، اکنون می‌داند با آن چه کارهایی انجام دهد یا شاید همکاری با منچستریونایتد صرفاً اقدامی بیهوده باشد. این شرکت قصد دارد نام برند خود را درمعرض دید طیف گسترده‌تری از مردم قرار دهد تا از نوع تراشه‌ی گوشی‌ هوشمند خود مطلع شوند.

آیا می‌توان آینده‌ای را متصور شد که مردم در آن وارد یک فروشگاه اپراتورهای خیابانی در شهر منچستر شوند و به‌طور خاص گوشی هوشمندی با تراشه‌ی اسنپدراگون خریداری کنند؟ پاسخ به این سؤال مثبت است زیرا با توجه به پول و زمان کافی برای بازاریابی، احتمالاً چنین اتفاقی رخ خواهد داد، اما چرا؟ همان‌طور که به‌نظر می‌رسد، اسنپدراگون تقریباً هیچ رقابت واقعی در بخش گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بازار ندارد و بنابراین چنین سؤالاتی، بی‌معنی به‌نظر می‌رسند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً اواسط آبان از راه می‌رسند
  • چرا همکاری سامسونگ و کوالکام گلکسی S23 را به گوشی هیجان‌انگیزی تبدیل می‌کند؟

به‌نوشته‌ی Gsmarena، این بازاریابی کوالکام می‌تواند نشان‌دهنده‌ی معرفی گوشی هوشمند اختصاصی این شرکت تحت برند اسنپدراگون باشد. البته این شرکت از قبل گوشی هوشمند نمونه‌ای ساخته است که تولیدکنندگان دیگر می‌توانند از آن به‌عنوان مرجع برای ساخت گوشی‌های هوشمند خود بهره ببرند. اما چرا کوالکام باید به‌دنبال ساخت گوشی هوشمند جدیدی برای کاربران عادی باشد، درحالی‌که این اقدام می‌تواند مشتریان فعلی آن یعنی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی را به‌خطر بیندازد؟

مطمئناً سؤالات زیادی درمورد استراتژی‌های احتمالی کوالکام مطرح است که بیشتر آن‌ها فعلاً پاسخ قطعی ندارند. به‌هرحال این شرکت خاطرنشان می‌کند که همکاری استراتژیک با باشگاه منچستریونایتد، رویدادها و تجربیات منحصربه‌فردی برای طرفداران این تیم در اولدترافورد و در سرتاسر جهان ایجاد خواهد کرد.

علاوه‌براین، کوالکام درمورد بهبودهای برنامه‌ریزی‌شده برای اتصال گوشی‌های هوشمند در اولدترافرود، جزئیاتی را به منچستریونایتد ارائه کرده است که می‌تواند تجربه‌ی هواداران این تیم را هنگام تماشای بازی‌ها، بهبود بخشد.

ویکتوریا تیمپسون، مدیرعامل اتحاد و شراکت منچستریونایتد با تأیید صحبت‌های روابط عمومی این تیم گفت:

پلتفرم‌های اسنپدراگون، تجربه‌های نوآورانه را برای هواداران سرتاسر جهان فراهم و تعامل آن‌ها را با باشگاه فوتبال مورد علاقه‌شان عمیق‌تر می‌کند.

اما این اتفاق چگونه رقم خواهد خورد؟ درحال‌حاضر می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ی نزدیک، نام اسنپدراگون را در اولدترافورد و حتی پیراهن بازیکنان منچستریونایتد مشاهده کنیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا