سرور مجازی
فضای مجازی

خواب کمیسیون اتحادیه اروپا برای شرکت‌های بزرگ فناوری

سه کشور فرانسه ایتالیا و اسپانیا روز گذشته کمیسیون اروپا را تحت فشار قرار دادند تا تضمین کند شرکت‌های بزرگ فناوری تا حدودی زیرساخت‌های مخابراتی را در این بلوک تامین مالی می‌کنند.

به گزارش سایت رویترز، رگولاتور‌های اتحادیه اروپا در ماه می‌ گفتند که در حال تجزیه و تحلیل این سوال هستند که آیا غول‌های فناوری آلفابت گوگل، متا و نتفلیکس می‌توانند برخی از هزینه‌های ارتقاء شبکه‌های مخابراتی را بر عهده بگیرند یا خیر.

در پاسخ به این سوال، سه دولت در سندی اعلام کردند که ۵۵ درصد از ترافیک اینترنت را شش ارائه‌دهنده بزرگ محتوا تشکیل می‌دهند. این امر هزینه‌های خاصی را برای اپراتور‌های مخابراتی اروپایی از نظر ظرفیت ایجاد می‌کند. آن هم هنگامی که شرکت‌های فناوری در حال سرمایه گذاری در بخش‌های پر هزینه اینترنت ۵G هستند.

در این سند آمده که هر سه دولت خواستار یک پیشنهاد قانونی با اطمینان از مشارکت همه شرکت ها‌ی بزرگ فناوری بازار در هزینه‌های زیرساخت دیجیتال هستند در همین راستا این سازمان خواستار آن شد که شبکه‌های مخابراتی اروپایی و ارائه دهندگان بزرگ محتوای آنلاین سهم منصفانه‌ای از هزینه‌های شبکه را بپردازند.

شرکت‌های بزرگ فناوری

دو مقام دولت ایتالیا جزئیات این سند مشترک را تایید کردند. یکی از آن‌ها گفت که دولت رم قرار است پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه سپتامبر از ظرفیت خود حمایت غیررسمی کند. بر اساس مطالعه‌ای که گروه لابی مخابراتی ETNO در اوایل سال جاری منتشر کرد، کمک سالانه ۲۰ میلیارد یورویی غول‌های فناوری می‌تواند ۷۲ میلیارد یورو به اقتصاد اتحادیه اروپا کمک کند.

با این حال، فعالان حقوق دیجیتال هشدار داده‌اند که پرداخت هزینه‌های Big Tech (شرکت‌های بزگ فناوری) برای شبکه‌های مخابراتی می‌تواند قوانین بی‌طرفی شبکه اتحادیه اروپا را تهدید کند، زیرا آن‌ها نگرانند که در معامله با غول‌های آنلاین برای کمک به تامین مالی شبکه‌های مخابراتی از بین برود.


بیشتر بخوانید

  • گوگل در بریتانیا در حال محاکمه شدن است

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا