سرور مجازی
فضای مجازی

پیش‌بینی ادامه روند صعودی قیمت نفت با وجود افزایش تولید اوپک

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت در دنیا همچنان عقیده دارد افزایش تولید ائتلاف اوپک‌پلاس نمی‌تواند پاسخگوی رشد تقاضای جهانی باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در مورد افزایش احتمالی تولید و تمدید قرارداد عرضه نفت تا پایان سال آینده میلادی به بن‌بست رسیده‌اند. در حالی که بیشتر اعضای این ائتلاف موافق افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت در ادامه سال جاری میلادی هستند، امارات با درخواست سهمیه بیشتر تولید، مذاکرات را متوقف کرده است.

بحران عرضه، قیمت نفت را احتمالاً به بیش از 100 دلار می‌رساندکمبود سرمایه‌گذاری قیمت نفت را به 200 دلار در هر بشکه می‌رساند؟

مایک مولر، سرپرست بخش آسیایی شرکت ویتول گفت: «چنین اختلافاتی قبلاً هم وجود داشته و حل شده است. هر تصمیمی که اوپک‌پلاس بگیرد، تنها بخشی از نفت موردنیاز دنیا تأمین خواهد شد».

قیمت نفت 50 درصد از ابتدای سال جاری میلادی با خروج اقتصادها از بحران کرونا و احیای تقاضا برای سوخت افزایش یافته است.

امیرخان، اقتصاددان ارشد در بانک ملی عربستان در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ گفت: «همه چیز برای افزایش بیشتر قیمت نفت آماده است. ما در شرایطی قرار داریم که تقاضا برای نفت بالا می‌رود و بی‌ثباتی در مورد دورنمای عرضه باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد».

اطلاعات اوپک نشان می‌دهد ذخایر نفتی دنیا تا سطح متوسط پایین آمده‌اند و با توجه به تولید پایین نفت آمریکا، روز به روز هم کمتر می‌شوند.

وزرای اوپک‌پلاس قرار است در روز دوشنبه مذاکرات خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/93+

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا