سرور مجازی
فضای مجازی

یک شرکت کره‌ای تراشه ۲۳۸ لایه ساخت

اخیرا شرکت SK Hynix در کره جنوبی پیشرفته‌ترین تراشه ناند خود که از ۲۳۸ لایه سلول‌های حافظه سه سطحی تشکیل شده را ساخته است.

به گزارش سایت crn، دومین سازنده بزرگ تراشه‌های حافظه در جهان گفت: این تراشه‌ها برای استفاده در رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و سرور‌ها هستند و انتظار می‌رود در نیمه اول سال آینده به تولید انبوه برسند.

گفته شده تراشه جدید SK Hynix با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در حال حاضر برای مشتریان منتخب این شرکت ارسال می‌شود. همچنین تراشه‌های یک ترابایتی ۲۳۸ لایه توسط شرکت مذکور برای ذخیره سازی درایو حالت جامد در سال آینده ارائه خواهد شد. SK Hynix در اجلاس Flash Memory Summit ۲۰۲۲ اعلام کرد که تراشه ۲۳۸ ناند کوچک‌ترین تراشه فلش ناند است و سرعت انتقال اطلاعات در آن نسبت به تراشه‌های نسل قبلی، ۵۰ درصد بهبود پیدا کرده است.

تراشه ۲۳۸ لایه

شرکت مذکور همچنین اعلام کرد که سرعت انتقال داده را به ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه رسانده است. بهره وری انرژی نیز بهبود یافته و انرژی مصرف شده برای خواندن داده‌ها تا ۲۱ درصد کاهش یافته است. این اعلامیه پس از آن صورت می‌گیرد که رقیب آمریکا، Micron Technology، سازنده نیمه هادی‌ها، هفته گذشته اعلام کرد که ارسال یک تراشه NAND ۲۳۲ لایه را آغاز کرده است.

 بر اساس داده‌های سه ماهه اول TrendForce، این شرکت پس از Samsung Electronics که ۳۵.۳ درصد از بازار را در اختیار دارد و Kioxia با ۱۸.۹ درصد قرار دارد.


بیشتر بخوانید

  • کوالکام در حال ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با رویکردی جدید

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا