سرور مجازی
فضای مجازی

قانونی جدید در آستانه تصویب برای شرکت های فناوری اروپا

طبق سند جدیدی، کشور‌های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا فشار‌های خود بر اتحادیه اروپا را افزایش داده اند تا بتوانند شرکت‌های بزرگ فناوری را وادار کنند تا بخشی از هزینه‌های زیرساخت مخابرات در این کشور‌ها را پرداخت کنند.

این نخستین باری است که ۳ دولت اروپایی موضع مشترکی در این باره اتخاذ کرده اند. آن‌ها خواستار این هستند که شبکه‌های مخابراتی اتحادیه اروپا و تهیه کنندگان بزرگ محتوا، سهم خود از هزینه‌های شبکه را پرداخت کنند.

این ۳ دولت در قالب گزارشی اعلام کردند که ۶ شرکت بزرگ ارائه دهنده محتوا، حدود ۵۵ درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند.

در بخشی از سند مذکور آمده: “این ترافیک هزینه‌های خاصی را برای اپراتور‌های مخابرات اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. این درحالی است که اپراتور‌ها هم اکنون سرمایه گذاری عظیمی در بخش‌های پر هزینه شبکه مانند فناوری ۵G انجام داده اند.

شرکت‌های بزرگ فناوری

طبق تحقیقات انجام شده، اگر شرکت‌های بزرگ فناوری سالانه ۲۰ میلیارد یورو به تامین هزینه‌های شبکه کمک کنند، ۷۲ میلیارد یورو به ارتقای اقتصاد اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

رگولاتور‌های اتحادیه اروپا در ماه می ۲۰۲۲ اعلام کردند که مشغول تحلیل و بررسی هستند تا ببینند آیا شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، متا و … باید برخی از هزینه‌های ارتقای شبکه را تقبل کنند یا خیر.


بیشتر بخوانید 

  • دلایل اصلی هوشمند سازی شهرها چیست؟

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا