سرور مجازی
فضای مجازی

ضرر اینترنت ۵G شرکت دیش برای میلیون‌ها کاربر استارلینک

شرکت اسپیس ایکس، تمام توان خود برای جلوگیری از فرکانس‌های رادیویی مشابه با ماهواره‌های اینترنت استارلینک و استفاده از آن‌ها در فضا را به کار گرفته است.

به گزارش سایت theverge، مهندسان این شرکت معتقدند که طرح ۵G شرکت دیش برای کاربران استار لینک بسیار مضر است. دیوید گلدمن، مدیر ارشد سیاست ماهواره‌ای در اسپیس ایکس، گفت: این طرح، خدمات استار لینک را برای مشتریان پایان می‌دهد. “

نگرانی‌های اسپیس ایکس در ژانویه سال ۲۰۲۱ آغاز شد، زمانی که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC امکان استفاده از باند ۱۲ گیگاهرتز را برای کاربران باز کرد. پیش از این اسپیس‌ایکس و سایر اپراتور‌های ماهواره‌ای، همچون Dish Network، برای فعالیت اینترنت ماهواره‌ای خود به باند ۱۲ گیگاهرتز متکی بودند.

اسپیس ایکس

براساس گزارش‌ها، شرکت دیش و RS Access، که توسط میلیاردر مایکل دل اداره می‌شود، طرح‌هایی را برای استفاده از باند ۱۲ گیگاهرتز و استفاده زمینی از اینترنت ۵G ارائه کردند. اخیراً اسپیس ایکس روشن کرده که نمی‌خواهد از طرح ۱۲ گیگاهرتز ۵G دیش استفاده کنند. این شرکت نامه‌ای به FCC ارسال و اعلام کرد  که اجازه دادن به کاربران برای استفاده از طرح ۱۲ گیگاهرتز ۵G دیش  باعث می‌شود کاربران استارلینک به باند متکی شوند.

به گفته اسپیس ایکس، استفاده از این طرح در ۷۷ درصد مواقع برای کاربران مضر است. همچنین پیش بینی می‌شود افرادی که از طرح دیش استفاده کنند در ۷۴ درصد مواقع قطعی کلی سرویس اینترنت را تجربه می‌کنند. این شرکت همچنین ایمیلی را برای کاربران استارلینک ارسال کرد و آن‌ها را تشویق کرد تا پیام‌هایی به FCC و قانونگذاران مربوطه ارسال کنند.

اسپیس ایکس همچنین از مشتریان خود خواست تا از قانونگذران بخواهند هر گونه تغییر در باند ۱۲ گیگاهرتز را متوقف کنند. شرکت ایلان ماسک ادعا می‌کند که حدود ۱۰۰ هزار نفر این  دادخواست را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارسال کردند. اسپیس ایکس همچنین اعلام کرد  که عدم حمایت عمومی از طرح شرکت دیش منجر می‌شود تا  این اجرا نشود.

اینترنت ۵G

گلدمن گفت: «ما هیچ چیزی از دیش یا دل ندیده‌ایم که بتوانند مشتریانی را برای پشتیبانی از خدمات خود جذب کنند. احتمالاً به این دلیل که طرح آن‌ها واقعاً خدماتی ندارند. این یک طرح بیشتر شبیه بازی است و در واقعیت نمی‌توان خدمات را اجرا و به کاربران  ارائه کرد. طرح هر دو شرکت فقط هزینه اضافی دارد و منجر می‌شود تا افراد برای استفاده از طرح پول خودزیادی را بپردازند.

دیش مشتاقانه به دنبال طیف بیشتری است که بتواند از آن برای اینترنت بی سیم استفاده کند، زیرا یک شبکه سراسری ۵G ایجاد می‌کند. این سرویس که تاکنون در ۱۲۰ شهر در سراسر امریکا راه اندازی شده، باید تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۷۰ درصد از کاربران امریکا برسد تا از تعهدات FCC پیروی کند. در غیر این صورت، شرکت با جریمه‌های سنگین روبرو می‌شود. شبکه آن در حال حاضر تنها به ۲۲ درصد از جمعیت می‌رسد.

به گفته شرکت‌های دیش،  RS Access و کنسرسیومی از شرکت‌های دیگر معروف  نگرانی‌های اسپیس ایکس در مورد باند ۱۲ گیگاهرتز و اینترنت ۵G طرح ما  اغراق‌آمیز و اشتباه است. آن‌ها استدلال کرده اند که این شرکت یک پرونده دستکاری شده در مورد نوع تداخل کاربران استارلینک به FCC ارسال کرده‌ است.

طرح اینترنت ۵G

براساس گزارش‌ها، این تاکتیک که معمولاً توسط ایلان ماسک استفاده می‌شود، نه تنها غیرصادقانه است، بلکه یک روایت ضد ۵G را منتشر می‌کند که برای مصرف‌کنندگان آمریکایی که مستحق رقابت بیشتر، گزینه‌های اتصال و نوآوری هستند، مضر است.”

اسپیس ایکس استدلال می‌کند که استفاده از ۵G از باند ۱۲ گیگاهرتز باعث تداخل می‌شود. بر اساس یک پرونده جدید اسپیس ایکس در FCC، در این مطالعه آمده است: ترمینال‌های استارلینک در منطقه تحت پوشش ۵G معمولاً بیش از حد متحمل می‌شوند. همچنین این شکت ادعا می‌کند که  استفاده از ۱۲ گیگاهرتز برای ۵G باعث اختلال می‌شود.

براساس گزارش‌ها، این شرکت، چندین کاربر برجسته استارلینک را در تماس رسانه‌ای امروز داشت که به آن‌ها توضیح دادند که خدمات ماهواره‌ای اینترنتی تا چه اندازه برای آن‌ها مفید بوده است. اسپیس ایکس می‌گوید بیش از ۴۰۰ هزار کاربر فعال استارلینک دارد، اما این سرویس به طور بالقوه به میلیون‌ها نفر دسترسی پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • اسپیس‌ایکس ۴۶ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا