سرور مجازی
فضای مجازی

قطعات الکترونیکی میزبان یک جایگزین برای سیلیکون خواهند شد

سیلیکون، استاندارد واقعی برای محاسبات امروزی و یکی از مواد اولیه اصلی در قطعات الکترونیکی است، اما اگر تحقیقات جدید MIT، دانشگاه هیوستون و سایر موسسات به نتیجه برسد، ممکن است تغییراتی در این زمینه ایجاد شود.

آرسنید بور مکعبی، که یک ترکیب شیمیایی از ترکیب بور و آرسنیک است، ظاهراً می‌تواند نیمه‌رسانای بهتری باشد و برخی از نقاط ضعف سیلیکون را در مورد حساسیت حرارتی دور بزند.

در واقع، طبق تحقیقات منتشر شده در Science، آرسنید بور مکعبی، بعد از الماس و نیترید بور مکعبی غنی شده ایزوتوپی، سومین رسانایی حرارتی برتر را در بین هر ماده‌ای دارد.

گزارش‌ها حاکی از این است که برای تعیین اینکه آیا آرسنید بور مکعبی می‌تواند به شکلی عملی و مقرون‌به‌صرفه ساخته شود یا خیر، به کار بیشتری نیاز است.

پردازنده

اما به گفته محققان، حتی در آینده نزدیک نیز، این ماده می‌تواند برخی کاربرد‌هایی داشته باشد که خواص منحصر به فرد آن، تفاوت قابل توجهی در برخی امور ایجاد کند.

جونگ وو شین، فوق دکترای MIT و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: گرما اکنون یک گلوگاه بزرگ برای بسیاری از لوازم الکترونیکی است. کاربید سیلیکون جایگزین سیلیکون برای الکترونیک قدرت در صنایع بزرگ خودرو‌های برقی از جمله تسلا می‌شود، زیرا علیرغم تحرک الکتریکی کمتر، رسانایی حرارتی سه برابر بیشتر از سیلیکون دارد.


بیشتر بخوانید

  • اپل رسما سیلیکون اینتل را کنار گذاشت

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا