سرور مجازی
فضای مجازی

سامسونگ درباره کاهش تقاضای تراشه هشدار داد

به تازگی شرکت سامسونگ اعلام کرد که سود فروش محصولاتش همچون قطعات حیاتی گوشی‌های همراه به دلیل کمتر خرید کردن مردم کاهش یافته است.

به گزارش سایت رویترز، جین من هان، معاون اجرایی کسب و کار تراشه‌های حافظه سامسونگ در کنفرانسی گفت: “تقاضای تراشه کمتر، تحت تأثیر مسائل کلان قرار می‌گیرد اما اگر رکود جهانی رخ دهد، مشتریان تراشه حافظه باید خود را با شرایط وقف داده و موجودی خود را تنظیم کنند تا بتوانند قطعه مورد نیاز خود را خریداری کنند”.

پیش از این نیز شرکت کوالکام مستقر در سن دیگو نسبت به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم هشدار داد و افزود، تورم داغ هزینه‌های مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد. همچنین، قرنطینه‌های COVID-۱۹ در چین، باعث افزایش مشکلات زنجیره تامین شده و بسیاری از سازندگان تلفن را مجبور به کاهش سفارشات تراشه‌ها کرده است.

 تراشه حافظه سامسونگ

یک تحلیلگر گفت که انتظار دارد هزینه سرمایه‌ای سامسونگ برای سال آینده در تجارت تراشه‌های حافظه کاهش یابد.  با این حال، سامسونگ نسبت به تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم خوشبین است و گفت که اختلالات عرضه برای این شرکت عمدتا برطرف شده و تقاضا یا ثابت می‌ماند یا حتی شاهد رشد تک رقمی خواهیم بود.

سامسونگ گفت: تقاضای اساسی برای تراشه‌های حافظه پایدار خواهد ماند، زیرا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌های اصلی و حوزه‌های رشد جدید مانند هوش مصنوعی و ۵G با تمرکز بر شرکت‌های بزرگ مرکز داده، همچنان در حال گسترش باشند. درآمد ماه آوریل تا ژوئن سامسونگ با ۲۱ درصد افزایش به ۷۷.۲ تریلیون وون رسید. به گفته این شرکت، دلار قوی همچنین به سود تراشه‌های سامسونگ کمک کرد و سود عملیاتی آن را در مقایسه با سه ماهه قبل حدود ۱.۳ تریلیون وون افزایش داد.


بیشتر بخوانید

  • سامسونگ اولین عرضه تراشه‌های ۳ نانومتری GAA را جشن گرفت

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا