آمار فروش جهانی تبلتها از رشد ناچیز ۰٫۱۵ درصدی نسبت به سال قبل خبر میدهد
تیم کوک در جریان کنفرانس مالی اپل، اظهار داشت که «آیپد، مانند مک، با وجود محدودیتهای عرضه همچنان در طول سهماهه ژوئن تقاضای بالایی داشته است.»
مدیر مالی اپل افزود:
درآمد آیپد ۷٫۲ میلیارد دلار بود که به دلیل محدودیتهای عرضه ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. پاسخ مشتریان به مجموعه آیپد ما همچنان در بازارهای مصرفکننده، آموزشی و سازمانی در سراسر جهان قدرتمند است. همچنین میزان استفاده از آیپد به بالاترین حد خود رسیده، بهطوریکه بیش از نیمی از مشتریان این سهماهه تازه کاربر محصول مذکور شدهاند.
براساس جدیدترین گزارش IDC، فروش تبلت در سراسر جهان ۰٫۱۵ درصد رشد داشته، درحالیکه بازار کرومبوک کاهش شدیدی را تجربه کرده و فروش آن ۵۱٫۴ درصد کمتر شده است.
همانطورکه جدول IDC در ادامه نشان میدهد، اپل با کاهش یک درصدی سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، جایگاه اول را حفظ کرده است. فروشندگان جدیدی مانند شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی نیز فراتر از انتظارات عمل کردند که باعث رشد بازار تبلتهای اندروید در سهماهه مذکور شدند.
از سوی دیگر، سامسونگ نسبت به سال گذشته ۲٫۲ درصد سقوط کرد. همچنین سهم لنوو ۳ درصد کاهش یافت که نشاندهنده رشد منفی ۲۵٫۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.
شرکت | فروش در سهماهه دوم ۲۰۲۲ | سهم بازار در سهماهه دوم ۲۰۲۲ | فروش در سهماهه دوم ۲۰۲۱ | سهم بازار در سهماهه دوم ۲۰۲۱ | رشد سالیانه |
---|---|---|---|---|---|
اپل | ۱۲٫۶ | ۳۱ درصد | ۱۲٫۹ | ۳۲ درصد | منفی ۲٫۸۹ درصد |
سامسونگ | ۷٫۳ | ۱۸٫۱ درصد | ۸٫۲ | ۲۰٫۳ درصد | منفی ۱۰٫۶۳ درصد |
آمازون | ۵٫۵ | ۱۳٫۶ درصد | ۴٫۳ | ۱۰٫۷ درصد | ۲۶٫۹۲ درصد |
لنوو | ۳٫۵ | ۸٫۷ درصد | ۴٫۷ | ۱۱٫۷ درصد | منفی ۲۵٫۶۷ درصد |
هواوی | ۲٫۱ | ۵٫۳ درصد | ۲٫۱ | ۵٫۳ درصد | منفی ۰٫۱۶ درصد |
دیگران | ۹٫۴ | ۲۳٫۳ درصد | ۸٫۱ | ۲۰ درصد | ۱۶٫۷ درصد |
کل | ۴۰٫۵ | ۱۰۰ درصد | ۴۰٫۴ | ۱۰۰ درصد | ۰٫۱۵ درصد |
جدول میزان فروش تبلتهای شرکتهای مختلف در سهماهه دوم ۲۰۲۲ درمقابل ۲۰۲۱
- تبلت Honor Tab 8 با نمایشگر ۱۲ اینچ و هشت بلندگوی استریو معرفی شد
آنوروپا ناتاراج، تحلیلگر ارشد IDC میگوید:
بازار تبلت با وجود فشارهای تورمی، مسائل ژئوپلیتیکی و ادامه محدودیتها در چین به دلیل کرونا، بهتر از حد انتظار عمل کرد. عاملهای مختلفی برای موفقیت این بازار وجود دارد که از آنها میتوان به تقاضای نسبتاً بالا برای تبلتها بهعنوان جایگزینی ارزانتر برای رایانههای شخصی اشاره کرد. همچنین بعضی شرکتهای بزرگ با موفقیت توانستهاند با موفقیت از استراتژی توزیع دستگاههای خود برای پروژههای آموزشی استفاده کنند.
شرکت | فروش در سهماهه دوم ۲۰۲۲ | سهم بازار در سهماهه دوم ۲۰۲۲ | فروش در سهماهه دوم ۲۰۲۱ | سهم بازار در سهماهه دوم ۲۰۲۱ | رشد سالیانه |
---|---|---|---|---|---|
دل | ۱٫۵ | ۲۵٫۵ درصد | ۱٫۸ | ۱۴٫۷ درصد | منفی ۱۵٫۵ درصد |
ایسر | ۱٫۳ | ۲۲٫۶ درصد | ۱٫۹ | ۱۵٫۴ درصد | منفی ۲۸٫۹ درصد |
لنوو | ۱٫۲ | ۱۹٫۴ درصد | ۲٫۵ | ۲۰٫۴ درصد | منفی ۵۴ درصد |
اچپی | ۰٫۹ | ۱۵٫۶ درصد | ۴٫۳ | ۳۵٫۲ درصد | منفی ۷۸٫۶ درصد |
سامسونگ | ۰٫۴ | ۶٫۲ درصد | ۰٫۹ | ۷٫۰ درصد | منفی ۵۷٫۳ درصد |
دیگران | ۰٫۶ | ۱۰٫۸ درصد | ۰٫۹ | ۷٫۲ درصد | منفی ۲۷ درصد |
کل | ۶ | ۱۰۰ درصد | ۱۲٫۳ | ۱۰۰ درصد | منفی ۵۱٫۴ درصد |
جدول میزان فروش کرومبوکهای شرکتهای مختلف در سهماهه دوم ۲۰۲۲ درمقابل ۲۰۲۱