سرور مجازی
فضای مجازی

حمله هکر‌ها به سیستم دادگاه فدرال آمریکا

در ژانویه سال گذشته گروهی از هکر‌ها به زیر ساخت سیستم دادگاه فدرال آمریکا حمله سایبری کرده و باعث اختلال در عملکرد آن شدند.

به گزارش سایت digitaltrends، این حمله از طریق جلسه استماع کمیته قضایی تایید شد. جرولد نادلر رئیس سیستم فدرال اظهار داشت که نقض اطلاعات در واقع توسط عوامل تهدید با موفقیت انجام شده است. به نظر می‌رسد پس از بررسی بیشتر دولت، امنیت سایبری باید افزایش یابد، زیرا این حمله بسیار تأثیرگذار بود.

نادلر تاکید کرد که  این هک منجر به تأثیر طولانی مدت بر وزارت و سایر آژانس‌ها شده و  به دلیل  سرقت اطلاعات و نقض امنیت بر دعاوی کیفری و مدنی تاثیر داشته است. همچنین این هک به دلیل مسائل امنیتی، باعث افزایش ‌نگرانی‌ها شد.

 هکرها سیستم دادگاه فدرال آمریکا حمله کردند

یکی دیگر از شخصیت‌های دولتی، شیلا جکسون لی، اظهار داشت که کشف تأثیر واقعی این حمله باعث ایجاد شرایط خطرناک در مجموعه‌ی سیستم دادگاه فدرال شد.لی گفت که وزارت دادگستری باید اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع به اشتراک بگذارد، مانند تعداد پرونده‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند، علاوه بر این که چه تعداد از این پرونده‌ها به طور کامل رد شده اند.

برای بررس سابقه این نوع حملات، میتوان گفت حمله SolarWinds به عنوان یکی از تاثیرگذارترین حملات سایبری زنجیره تامین تا کنون در تاریخ ثبت شده است. گروه و افراد پشت این حادثه موفق شدند اعتبارنامه ورود مایکروسافت ۳۶۵ را از طریق روش‌های فیشینگ از کارمندان SolarWinds استخراج کنند.


بیشتر بخوانید

  • هکر‌های روسی اطلاعات افسران اطلاعاتی نظامی اوکراین را فاش کردند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا