سرور مجازی
فضای مجازی

حضور یکی از مدیران باسابقه لامبورگینی در بخش خودرو‌های برقی اپل

شرکت اپل، یکی از مدیران ارشد توسعه خودرو لامبورگینی را به منظور افزایش کار بر روی یک خودروی الکتریکی خودران به خدمت گرفته است. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این شرکت لوئیجی تارابورلی، مدیر کهنه کار ۲۰ ساله لامبورگینی را برای کمک به طراحی خودرو‌های آینده اپل استخدام کرده است. تارابورلی قبل‌تر رئیس بخش شاسی و دینامیک خودرو‌های لامبورگینی بود.

به گزارش bloomberg، این حرکت نشانه دیگری است مبنی بر اینکه اپل متعهد به تولید خودرو پس از سال‌ها شکست و تحول است. تارابورلی با تجربه‌اش به یکی از مدیران ارشد تیم خودرو‌های برقی اپل تبدیل می‌شود و برخی از خودرو‌های عجیب و غریب را در این تلاش به ارمغان می‌آورد. این مدیر بر روی مدل‌های لامبورگینی مانند اوروس، هوراکان و آونتادور، علاوه بر مدل‌های محدودتر مانند خودروی آفرود هوراکان استراتو و خودروی مفهومی آستریون کار کرده است. او بر توسعه شاسی لامبورگینی و همچنین بخش‌هایی مانند هندلینگ، سیستم تعلیق، فرمان، ترمز‌ها و رینگ‌ها نظارت داشته است.

سخنگوی اپل از اظهار نظر در مورد این استخدام خودداری کرد. در اوایل سال جاری، اپل از یک کهنه‌کار ۳۱ ساله شرکت فورد موتور برای مدیریت بخش ایمنی خودرو‌های اپل استفاده کرد. همچنین قبلا اپل استوارت باورز، رئیس سابق خلبان خودکار تسلا را برای کار بر روی فناوری خودران استخدام کرد. پروژه اپل شامل صد‌ها مهندس سابق تسلا و سایر شرکت‌های خودروسازی از جمله Rivian Automotive Inc. Alphabet Inc. Waymo، Volvo Car AB و Mercedes-Benz Group AG می‌شود. همچنین این بخش از شرکت اپل دارای مدیران ارشد سابق حوزه طراحی تسلا، مک لارن، پورشه و استون مارتین است.

خودرو اپل

بلومبرگ گزارش داده است که شرکت اپل قصد دارد خودرویی را در حدود سال ۲۰۲۵ معرفی کند با طراحی خاصی که به سواران اجازه می‌دهد تا با فضای شبیه به لیموزین رو به رو شوند. اپل جاه‌طلبی‌های بزرگی برای ایجاد خودرویی بدون فرمان یا پدال دارد اگرچه بسیاری از اعضای تیم و ناظران صنعت تردید دارند که چنین حرکتی در برنامه فعلی‌اش امکان‌پذیر باشد. حتی با استخدام‌های اخیر، اپل استعداد‌های کلیدی از جمله رئیس سابق پروژه، داگ فیلد و متخصص هوش مصنوعی، یان گودفلو را از دست داده است.

فیلد در سال ۲۰۱۸ پس از برنامه‌های پیشرو خودرو در تسلا به اپل پیوست. او پس از حدود سه سال، شرکت اپل را ترک کرد و به فورد ملحق شد. این پروژه خودرو در حال حاضر توسط کوین لینچ، که نظارت بر اپل واچ و تیم‌های نرم‌افزار بهداشتی این شرکت را نیز بر عهده دارد و جان جیاناندریا، رئیس یادگیری ماشینی شرکت، اداره می‌شود. اپل حداقل از سال ۲۰۱۴ بر روی یک خودروی الکتریکی کار می‌کند، اما این پروژه با آشفتگی‌هایی از جمله جابجایی رهبری، تغییر استراتژی و اخراج کارکنان مواجه بوده است.

اپل و لامبورگینی ارتباطاتی با هم دارند. تنها در سال ۲۰۲۰، لامبورگینی یک ویژگی واقعیت افزوده مبتنی بر اپل را برای کمک به مردم برای پیش‌نمایش هوراکان EVO RWD Spyder منتشر کرد. در آن زمان، رئیس بازاریابی اپل گفت که این شرکت به شدت به لامبورگینی اهمیت می‌دهد.


بیشتر بخوانید

  • اپل مدیران و مهندسان تسلا را استخدام می کند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا