سرور مجازی
zoomit

اوج‌گیری قاچاق مسافری موبایل؛ کشف ۳۶ گوشی در لباس زنی در فرودگاه امام

به گزارش دیتاسنتر من، پس از بروز مشکلاتی در تأمین و تخصیص ارز لازم برای واردات تلفن همراه، به‌ویژه گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار، ورود این کالا به کشور دچار اختلالاتی شده است. پیش از این، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با دیتاسنتر من درباره عدم ورود این کالا به‌صورت قانونی اطلاع داده و گفته بود:

ایجاد اختلال در تأمین و تخصیص ارز گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار باعث شده از ۲۴ اردیبهشت‌ماه تا امروز نتوانیم تعداد زیادی از این گوشی‌ها را به صورت قانونی به کشور وارد کنیم.

مسئولان این انجمن همچنین وضعیت شرکت‌های واردکننده موبایل را بلاتکلیف خوانده و از عدم تخصیص ارز برای انواع گوشی‌های تلفن همراه از اوایل خرداد سال جاری خبر داده است.

وارد نشدن موبایل به شیوه قانونی علاوه بر مشکل کاهش میزان این کالا در بازار، ایجاد کمبود در ماه‌های آتی و به تبع آن، بالا رفتن قیمت گوشی‌های موبایل، معضل افزایش قاچاق مسافری را نیز به‌دنبال خواهد داشت. پیش‌تر، در زمان انتشار اخبار مربوط به احتمال ممنوعیت واردات آیفون به کشور نیز، انجمن واردکنندگان موبایل از احتمال افزایش قاچاق مسافری این کالا خبر داده بود.

طبق آخرین آمار ارائه‌شده توسط محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، در پایان ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۱، حدود ۱۳۰ هزار گوشی آیفون به شیوه مسافری به کشور وارد و در شبکه ارتباطی شده است.

در شرایط فعلی بازار موبایل کشور این شیوه واردات چنان مرسوم شده که ظهر امروز (۴ مرداد)، سرهنگ حکمت‌الله سیمی، جانشین رئیس پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف و ضبط ۳۶ دستگاه تلفن همراه در فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داده و اعلام کرد:

ماموران پلیس زن فرودگاه امام خمینی(ره) حین پایش مسافران ورودی از دبی به یک مسافر خانم مشکوک شده و اقدام به بازرسی از این مسافر کردند که در جریان آن ۳۶ دستگاه گوشی تلفن همراه که به طرز ماهرانه‌ای در البسه زنانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

طبق اعلام جانشین رئیس پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور کارشناسان مربوطه ارزش گوشی‌های واردشده توسط این مسافر را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا