سرور مجازی
فضای مجازی

جلوگیری از حمله سیارک‌ها به زمین با استفاده از ساخت پایگاه‌های فضایی

دانشمندان پکن چین قصد دارند برای محافظت از زمین در برابر حملات سیارکی که باعث نابودی یک شهر یا حتی تمدن انسان می‌شوند از پایگاه‌هایی که در  ماه ساخته می‌شوند، استفاده کنند.

به گزارش سایت jpost، دو تلسکوپ نوری در قطب‌های جنوبی و شمالی ماه ساخته می‌شوند تا خطراتی که ممکن است فضا را تهدید کنند مورد بررسی قرار دهند. وو ویرن، طراح ارشد این ماموریت، گفت: “پروژه جدید، مستلزم قرار دادن سه ماهواره نگهبان حامل محموله‌های سوخت و سلاح‌های جنبشی است که در مدار ماه به دور زمین قرار دارد. “

او ادامه داد: “زمانی که این سیستم سیارکی را شناسایی می‌کند یک یا همه ماهواره‌های نگهبان را می‌فرستد تا آن را در یک بازه زمانی کوتاه رهگیری کرده و آن را نابود سازند. “سیستم دفاعی زمین چین از رادار‌ها و تلسکوپ‌های غول پیکر تشکیل شده که از حمله سیارک‌ها یا دنباله‌دارها جلوگیری می‌کند.”

براساس گزارش‌ها، چین قبل از شروع به کار در ماه، ابتدا ماهواره‌هایی به مدار ماه پرتاب می‌کند تا آخرین فناوری‌های نظارت، ردیابی و رهگیری خود را آزمایش کند.

جلوگیری از حمله سیارک‌ها

به گفته محققان، این ماهواره‌ها  می‌توانند برای دفاع از امنیت ملی چین با قرار دادن تلسکوپ‌ها و حسگر‌ها به سمت زمین مورد استفاده قرار گیرند. آن‌ها گفتند: “ماهواره‌های مدافع زمین می‌توانند به چین کمک کنند تا ماهواره‌های دیگر کشور‌ها را زیر نظر داشته باشد و توانایی محافظت از دارایی‌های فضایی با ارزش را بهبود بخشند.”

چین به یک قدرت فضایی رو به رشد تبدیل شده است و در سال‌های اخیر تلاش‌های فزاینده‌ای برای بهبود قابلیت‌های خود در فضا انجام داده است. تا کنون، چین ماهواره‌های جدیدی پرتاب کرده، کاوشگر‌ها را بر روی ماه فرود آورده و قسمت تاریک آن را کاوش کرده و حتی ایستگاه فضایی خود را ساخته است.


بیشتر بخوانید

  • چین اتهام ناسا در مورد تصرف ماه را رد کرد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا