سرور مجازی
فضای مجازی

چرا نباید از گوگل کروم استفاده کرد؟

کاربران گوشی‌های اندرویدی بیشتر از مرورگر‌های گوگل، همچون کروم استفاده می‌کنند. براساس گزارش‌ها تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارای ویجت‌هایی از پیش نصب شده هستند که به کاربران اجازه می‌دهند سابقه جست‌وجو در مرورگر را مشاهده و باز کنند.

به گزارش سایت slashgear؛ بیشتر گوشی‌های اندرویدی به دلیل مالکیت گوگل بر این سیستم عامل از نرم افزار‌های زیر مجموعه شرکت مذکور همچون جیمیل، نقشه و کروم استفاده می‌کنند. گوگل کروم به دلیل سازگاری و همگام سازی با سایر سرویس‌های گوگل یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های موبایل است.

مرورگر گوگل برای جمع آوری داده‌های کاربران همیشه مورد توجه بوده و بارها از آن شکایت شده اما این شرکت ادعاهایی مبنی بر عدم فروش اطلاعات افراد به اشخاص ثالث را رد کرده است.

 مرورگر گوگل

حتی اگر گوگل کروم  مرورگر از پیش نصب شده گوشی کاربران نباشد، یکی از گزینه‌های محبوب دیگر، مرورگر اینترنت سامسونگ است. طبق سیاست حفظ حریم خصوصی این شرکت، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مرورگر پیش‌فرض کاربران می‌تواند برای ایجاد نمایه برای اشخاص ثالث استفاده شود. البته، این احتمال وجود دارد که اشخاص ثالث از اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای سفارشی کردن تبلیغات شخصی‌سازی شده در اندروید شما استفاده کنند.

کارابران برای حفظ و امنیت حریم خصوصی اینترنت و دستگاه خود می‌توانند از مرورگرهایی همچون فایرفاکس و DuckDuckGo که اطلاعات شخصی را سرقت نکرده و به اشتراک نمی‌گذارند استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

  • نسخه جدید گوگل کروم مشکل کنفرانس ویدیویی را حل کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا