سرور مجازی
فضای مجازی

چه کسانی در معرض خطرات ناشی از هوش مصنوعی هستند؟

به نقل از canadianunderwriter، از آنجایی که هوش مصنوعی (AI) به طور فزاینده‌ای بر عملکرد محصولاتی که مصرف‌کنندگان هر روز استفاده می‌کنند تاثیر می‌گذارد، بحث در مورد اینکه چه کسی در معرض هوش مصنوعی است احتمالا پیچیده‌تر می‌شود. برای شرکت‌هایی که این محصولات را تولید می‌کنند، آگاهی از خطرات مربوط به شهرت، خطرات تجاری یا مصرف‌کننده مهم است.

هوش مصنوعی ممکن است تحت مجموعه‌ای از تعهدات، برنامه‌ها یا سیاست‌ها قرار گیرد، اما بسیاری از خطرات مرتبط با هوش مصنوعی تنها تا حدی قابل بیمه هستند.

پذیرش‌نویس‌ها به محصول نگاه می‌کنند، اگر محصولی بی‌ضرر باشد که احتمال آسیب‌رسانی آن بسیار کم باشد، نرخ آن پایین خواهد بود. اگر خطر ایجاد خسارت زیاد باشد، این میزان بالا خواهد بود. در صورتی که هوش مصنوعی به اجزای حیاتی متصل باشد، احتمالا آن را در رده پرخطر، با حق بیمه بالا قرار می‌دهد، اما زمانی که یک محصول برای کشف پوشش آنقدر جدید است، شرکت‌های بیمه ممکن است از منابع دیگر به عنوان مدلی برای ارائه پوشش استفاده یا ممکن است کاملا رد کنند.

هوش مصنوعی

علیرغم عوامل خطر بالقوه، نظرسنجی اخیر Ipsos نشان داد که تقریبا ۶۰ ٪ از مردم فکر می‌کنند محصولات و خدمات هوش مصنوعی زندگی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و ۶۰ ٪ نیز انتظار دارند که هوش مصنوعی زندگی روزمره آن‌ها را عمیقا در سال‌های آینده تغییر دهد. به جرات می‌توان گفت که هوش مصنوعی به تغییر جهان ما ادامه خواهد داد و در کنار آن، پوشش بیمه نیز ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید 

  • متا برای ویکی پدیا هوش مصنوعی حقیقت سنج ساخت

هوش مصنوعی جدید نیست، اما انواع مختلفی از حوزه‌هایی که در آن به کار گرفته شده است، قطعا جدید و در حال تکامل هستند، بنابراین خطرات به تکامل خود ادامه خواهند داد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا