سرور مجازی
تکنولوژی

جت جنگنده سوپرسونیک بومی KF-21 کره جنوبی برای اولین بار به پرواز درآمد [تماشا کنید]

جت جنگنده بومی کره جنوبی به نام «KF-21 Boramea» برای اولین بار روز سه شنبه با موفقیت پرواز کرد تا کره جنوبی جزو معدود کشورهایی به حساب بیاید که موفق به توسعه و پرواز یک جت جنگنده پیشرفته سوپرسونیک شده‌اند.

به گفته مدیریت برنامه دفاعی کره جنوبی (DAPA)، نمونه اولیه این جت توانست از پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهر «ساچئون» شروع به پرواز کند و به مدت 33 دقیقه در آسمان بماند.

جنگنده پیشرفته کره جنوبی از راه می‌رسد

این جنگنده بومی توسط صنایع هوافضای کره جنوبی توسعه پیدا کرده که یکی از 6 نمونه اولیه آن محسوب می‌شود. این نمونه‌های اولیه تا سال 2026 باید بیش از 2000 تست را با موفقیت پشت سر بگذارند تا در این سال تولید انبوه آن‌ها آغاز و به کار گرفته شوند.

نوشته های مشابه

انتظار می‌رود تا سال 2030، در مجموع 120 جت جنگنده در اختیار نیروی هوایی کره جنوبی قرار بگیرد. این جنگنده سوپرسونیک زمانی که عملیاتی شود، به موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین متنوعی مجهز خواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد که کره جنوبی این جت را به موشک کروز هواپرتاب مجهز کند.

جنگنده کره جنوبی

جنگنده بومی کره جنوبی از دو موتور بهره می‌برد و در نسخه‌های تک و دو سرنشینه از راه می‌رسد.

نمونه‌ای که روز سه شنبه مورد آزمایش قرار گرفت، به چهار ماکت موشک هوا به هوا و همچنین سیستم جستجو و ردیابی اینفرارد مجهز شده بود. این جنگنده توانست در پرواز آزمایشی‌اش به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اگرچه KF-21 یک جنگنده بومی برای کره جنوبی به حساب می‌آید، اما اندونزی هم در توسعه آن نقش دارد، البته تنها 20 درصد پروژه را این کشور مدیریت کرده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تنها 65 درصد قطعات این جنگنده کره‌ای هستند، با این حال پرواز آزمایشی روز سه شنبه همچنان یک دستاورد بزرگ برای این کشور به حساب می‌آید.

در دنیا کشورهای کمی موفق به توسعه و پرواز جنگنده‌های سوپرسونیک پیشرفته شده‌اند که شامل ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، ژاپن، فرانسه، سوئد و کنسرسیوم اروپایی بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا می‌شوند. البته کشورهای پیشرفته روی جنگنده‌های نسل ششم کار می‌کنند و احتمالا آمریکا برای این جنگنده‌ها به سراغ سلاح‌های لیزری می‌رود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا