سرور مجازی
تکنولوژی

مینگ چی کو: مشکلات زنجیره تامین آیفون 14، تاثیر محدودی روی تولید انبوه این سری دارد

به نظر می‌رسد اپل در تامین قطعات سری آیفون 14 با مشکلاتی روبه‌رو شده زیرا برخی تولید‌کنندگان پنل و حافظه این شرکت با کمبود مواجه شده‌اند. با این وجود طبق گفته یکی از منابع معتبر دنیای فناوری این کمبود تاثیر آنچنانی روی تولید انبوه این سری نخواهد داشت.

گفتنی است که مشکلات به وجود آمده در زمینه تامین حدودا از اوایل ماه جاری میلادی گزارش شدند. طبق این اخبار اپل تا 10 درصد سفارش‌های آیفون 14 را کاهش داده و این امر در حالی صورت گرفته که اپل می‌داند هنگام عرضه با تقاضای سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

با این وجود «مینگ‌ چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل این ادعا را رد کرده و گفته تغییرات کوچکی که اپل در پیش‌بینی‌های مربوط به فروش و سفارش‌ها انجام داده (کاهش/افزایش)، معمول و رایج هستند، حتی اگر این کار برای مدل‌هایی انجام شود که هنوز وارد تولید انبوه نشده‌اند.

اکنون نیز با وجود گمانه‌زنی‌های مربوط به مشکلات ایجاد شده در زمینه تولید انبوه سری آیفون 14، کو در ادامه اظهارات اخیرش عنوان کرده که این مشکلات تاثیر چندانی بر اپل و عرضه سری جدید آیفون نخواهد داشت زیرا دیگر تامین‌کنندگان اپل قادرند تا این جای خالی را پر کنند.

نوشته های مشابه
مشکلات زنجیره تولید سری آیفون 14

اطلاعات احتمالی در خصوص تولید انبوه سری آیفون 14

لازم به ذکر است که کو همچنین اطلاعاتی در خصوص مشکلات موجود درباره تولید انبوه سری آیفون 14 را هم فراهم کرده است. به گفته وی، سامسونگ در سه ماه سوم سال جاری میلادی عملا تنها تامین‌کننده اپل در زمینه حافظه خواهد بود که البته آمادگی این کار را نیز خواهد داشت.

با این حال تامین‌کنندگان دیگر نظیر Micron و SK Hynix سفارش‌های خود را در بهترین حالت طی سه ماهه چهارم از سال جاری میلادی تحویل خواهند داد. علت امر هم ظاهرا به این موضوع باز‌می‌گردد که Micron در زمینه برنامه‌ زمانی صدور گواهی مشکل داشت و SK Hynix نیز در حوزه کیفیت با مشکلاتی مواجه شده بود.

در زمینه پنل نیز به گفته کو، سامسونگ و BOE توان جبران شکاف ایجاد شده توسط ال‌جی را دارند و به همین خاطر وی اصرار دارد که مشکلات به وجود آمده برای اپل عواقب سنگینی در پی نخواهند داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا