سرور مجازی
zoomit

اپل در iOS 16 با «دلقک‌ماهی» به استیو جابز و نسل اول آیفون ادای احترام می‌کند

پس از ۱۵ سال از عرضه‌ی اولین نسل گوشی‌های خانواده‌ی آیفون، والپیپر دلقک‌ماهی که نخستین بار در رویداد ۲۰۰۷ اپل به نمایش درآمد سرانجام قرار است به گوشی‌های این شرکت راه پیدا کند. آن‌طور که ورج می‌نویسد، شماری از توسعه‌دهندگان اپل که نسخه‌ی آزمایشی آی او اس 16 را نصب کرده‌اند از دیدن این والپیپر متعجب شده‌اند.

کاربری در توییتر به نام جک رابرتس پستی با محوریت والپیپر دلقک‌ماهی منتشر کرده است. اسکرین‌شات منتشرشده توسط رابرتس والپیپر دلقک‌ماهی را در بخش Collections در سومین بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS 16 نمایش می‌دهد.

والپیپر دلقک ماهی آیفون در بتای iOS 16

تصویر نمادین دو دلقک‌ماهی که ظاهراً یکی از آن‌ها بالغ و دیگری نابالغ است، اولین تصویری بود که در جریان برگزاری رویداد سال ۲۰۰۷ برای رونمایی آیفون به نمایش درآمد. در آن رویداد استیو جابز نسل اول آیفون را معرفی کرد.

با وجود جذابیتی که تصویر دلقک‌ماهی به آیفون بخشیده بود، اپل تصمیم گرفت این والپیپر را هرگز به‌صورت رسمی در آیفون قرار ندهد. نسخه‌ی باکیفیت این عکس بعدا برای مک منتشر شد.

والپیپر دلقک‌ماهی آیفون انیمیشن جالبی دارد

در حال حاضر مشخص نیست که والپیپر دلقک‌ماهی در نسخه‌ی بتای عمومی iOS 16 و نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل نیز حضور پیدا خواهد کرد یا نه. به‌نظر می‌رسد تمامی کاربران نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی iOS 16 نیز به این والپیپر دسترسی ندارند و صرفاً تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان والپیپر دلقک‌ماهی را در منوی تنظیمات مشاهده کرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • نگاهی به نسخه بتای iOS 16؛ از سخن‌گوی فارسی داریوش تا شخصی‌سازی لاک‌اسکرین [به‌همراه ویدئو]
  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون 8 به بعد معرفی شد

iOS 16 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل است که در جریان برگزاری رویداد WWDC معرفی شد. در نسخه‌ی جدید iOS برای اولین بار امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل آیفون فراهم می‌شود. نسخه‌ی جدید iOS تصاویر پس‌زمینه‌ی جالبی در خود دارد و یک‌سری تغییرات در سرویس iMessage اعمال می‌کند.

در iOS 16 موسیقی‌های شناسایی‌شده ازطریق قابلیت Music Recognition با Shazam همگام‌سازی می‌شوند و عبور از صفحه‌ی CAPTCHA بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد. شایعه‌ها می‌گویند iOS 16 می‌تواند انتقال سیم‌کارت الکترونیکی به گوشی جدید را ساده‌تر کند و توانایی پشتیبانی از کنترلر کنسول نینتندو سوییچ را دارد. امکان استفاده از فیس ID در حالت افقی یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید iOS خواهد بود. این سیستم‌عامل برای آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌گیرد تا پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون 7 رسماً به پایان برسد؛ موضوعی که انتقاد کاربران را به‌دنبال داشته است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا