سرور مجازی
zoomit

توییتر روزانه بیش از یک میلیون حساب کاربری اسپم مسدود می‌کند

توییتر روز گذشته در جلسه‌ای با حضور نمایندگان رسانه‌ها اعلام کرد روزانه بیش از یک میلیون حساب کاربری اسپم را در پلتفرم آنلاینش مسدود می‌کند. این عدد دو برابر بیشتر از آن چیزی است که پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) اعلام کرده بود. توئیتر در جلسه‌ی اخیر بار دیگر روی مواضع خود درباره‌ی تعداد بات‌ها تأکید کرده و گفته است کمتر از پنج درصد کل حساب‌های فعال روزانه را بات‌ها تشکیل می‌دهند.

در ماه‌های اخیر تعداد حساب‌های جعلی توییتر و نحوه‌ی مدیریت آن‌ها توسط مدیران این شبکه‌ی اجتماعی بارها خبرساز شده است، خصوصاً به این دلیل که گفته می‌شود ایلان ماسک به خاطر تعداد بات‌ها قصد دارد از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر عقب‌نشینی کند. ایلان ماسک می‌گوید تعداد بات‌های توییتر ممکن است بیش از ۲۰ درصد کل کاربران فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی باشد.

براساس گزارش ورج به نقل از رویترز، پاراگ آگراوال چند ماه پیش در قالب رشته‌توییت جزئیاتی درباره‌ی بات‌های توییتر ارائه داد. در آن زمان آگراوال گفت توییتر «هر روز بیش از نیم میلیون حساب اسپم» مسدود می‌کند و «هر هفته میلیون‌ها حساب کاربری» را که به جعلی بودن آن‌ها مضنون است قفل می‌کند.

آگراوال همچنین توضیح داد که توییتر تعداد حساب‌های جعلی را چگونه محاسبه کرده است. آگراوال می‌گوید هزاران حساب به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و توسط ناظران انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ به گفته‌ی آگراوال این گروه متشکل از حساب‌های تصادفی در گذر زمان تغییر می‌کند و ناظران توییتر به دفعات حساب‌ها را بررسی می‌کنند. نظارت روی این حساب‌های کاربری شامل بررسی داده‌های خصوصی آن‌ها نظیر محل زندگی و آدرس IP کاربر می‌شود.

مشخص نیست آماری که توییتر در جلسه‌ی روز پنج‌شنبه اعلام کرد نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آمار بالا است یا به چیز دیگری اشاره دارد. توییتر به درخواست رسانه‌ی ورج برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده است، اما رسانه‌ی گاردین ادعا می‌کند جدیدترین آمار توییتر شامل کاربرانی می‌شود که اجازه‌ی ساخت حساب کاربری ندارند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را جزو کاربران توییتر محاسبه کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • قابلیت CoTweets برای هم‌نویسی توییت توسط دو حساب کاربری، به‌صورت محدود دردسترس قرار گرفت
  • توییتر سرانجام برای رفع نگرانی ایلان ماسک، اطلاعات کاملی از تعداد بات‌ها ارائه می‌دهد

ایلان ماسک چند ماه پیش اعلام کرد در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار به‌دنبال تصاحب کامل توییتر و تبدیل کردن آن به شرکتی خصوصی است. زمان زیادی نگذشته بود که ایلان ماسک از توقف فرایند تصاحب خبر داد، چون به گفته‌ی او تعداد حساب‌های جعلی و بات توییتر بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اعلام می‌کنند.

ایلان ماسک در ابتدا از توییتر درخواست کرد درباره‌ی تعداد دقیق بات‌ها شفاف‌سازی کند و سپس گفت مدیران این شبکه‌ی اجتماعی اجازه‌ی دسترسی به داده‌هایی به‌خصوص را به او نمی‌دهند. ایلان ماسک ادعا کرد توییتر در حال نقض مفاد قرارداد است. آگراوال می‌گوید هیچ‌ فرد یا سازمانی که در خارج از توییتر باشد نمی‌تواند تعداد دقیق بات‌های این شبکه‌ی اجتماعی را به‌شکلی درست محاسبه کند.

جلسه‌ی توییتر در حالی برگزار می‌شود که شایعه‌ها می‌گویند ایلان ماسک همچنان به‌دنبال عقب‌نشینی از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی است. منابعی آگاه گفته‌اند که احتمالاً تیم حقوقی ایلان ماسک به‌زودی تغییراتی در رویکرد فعلی‌اش اعمال می‌کند. ایلان ماسک در صورت عقب‌نشینی از تصاحب توییتر مجبور به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا