سرور مجازی
فضای مجازی

اگر این برنامه‌ها را نصب کرده اید فورا آن‌ها را حذف کنید

با انجام کمی جستجو در رسانه‌های اجتماعی، مجموعه‌ای از برنامه‌های اندرویدی دیگر در این گزارش گردآوری شده که پس از انتشار گزارش‌هایی از آلوده بودن این اپلیکیشن ها، از فروشگاه گوگل پلی حذف شدند.

بر اساس گزارش فون آرنا، با توجه به مخرب بودن بدافزار جوکر باید مراقب برنامه‌هایی که روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید باشید. برنامه‌هایی که در اینجا قصد معرفی آن‌ها را داریم نصب فعال زیادی ندارند، اما ممکن است شما جزو معدود افرادی باشید که فریب خورده و این برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده اند. این بد افزار‌ها در قالب برنامه‌های زیر در فروشگاه نرم افزار گوگل ارائه شده بودند.

پیام‌های SMS هوشمند با بیش از ۵۰ هزار نصب، نمایشگر فشار خون با بیش از ۱۰ هزار نصب، مترجم زبان صوتی با بیش از ۱۰ هزار نصب، پیامک سریع با بیش از ۱۰ هزار نصب.

به طور کلی، تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار کاربر اندروید این بار در معرض خطر این بدافزار‌ها قرار گرفته باشند که به طور قابل‌توجهی کمتر از چند مورد از فاجعه‌بارترین مواردی است که تاکنون رخ داده است.

بدافزار اندرویدی

همانطور می‌دانید، بدافزار جوکر به هیچ وجه یک تهدید جدید نبوده و در حال حاضر چندین سال است که در سایه فروشگاه گوگل پلی برای کاربران کمین کرده است.

علاوه بر حذف چهار برنامه مخربی که بالاتر ذکر شد، بهتر است نرم افزار‌های بانکی خود را بررسی کنید تا ورود غیرمجازی به آن انجام نگرفته باشد. از آنجایی که برنامه‌های آلوده به ویروس جوکر اغلب بدون مجوز کاربر سایر برنامه‌ها را در گوشی نصب می‌کنند، بهتر است فهرست برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید همه آن را خودتان نصب کرده اید و موردی بدون اجازه شما نصب نشده باشد.


بیشتر بخوانید

  • بدافزار‌هایی که اتصال شما به وایفای را قطع می‌کنند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا