سرور مجازی
zoomit

سامسونگ برای مقابله با حمله‌های سایبری دولتی با گوگل و مایکروسافت همکاری می‌کند

سامسونگ درحال‌حاضر به‌دنبال افزایش امنیت دستگاه‌های گلکسی خود دربرابر حمله‌های سایبری در سطح دولتی است و این شرکت برای رسیدن به اهداف خود با مایکرسافت و گوگل متحد می‌شود.

همان‌طور که SamMobile اشاره می‌کند، دستگاه‌های گلکسی توسط لایه‌هایی مثل سامسونگ Knox و Secure Folder ایمن می‌شوند. Knox نوعی حفاظت سخت‌افزاری است که اطلاعات حساس کاربر مثل کدها و رمزهای‌عبور را نگه‌داری می‌کند. این ویژگی همچنین امنیت وای‌فای و DNS ایمن را برقرار و به‌طور پیش‌فرض از دامنه‌های قابل‌اعتماد استفاده می‌کند.

دکتر سونگ وون شین معاون سامسونگ و رئیس امنیت این شرکت در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت:

لایه‌ی امنیتی Knox به ما امکان می‌دهد از هرگونه حمله‌ی احتمالی فیشینگ جلوگیری کنیم.

دکتر شین همچین به تعداد بالای حمله‌های سایبری شناسایی‌شده در سطح دولتی و افزایش تعداد تروجان‌های بانکی از زمان شیوع کووید ۱۹ اشاره کرد. وی در این‌ رابطه اظهار داشت:

ما نمی‌توانیم داده‌ها را بدون رضایت کاربران جمع‌آوری کنیم، اما تا زمانی که آن‌ها از ویژگی‌های اولیه موجود در گوشی‌های ما مثل دامنه‌ی DNS امنی که ارائه‌دهندگان مورد اعتماد دراختیار آن‌ها قرار می‌دهند استفاده کنند، قادر خواهیم بود از حملات فیشینگ جلوگیری کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل با معرفی قابلیتی جدید، امنیت دستگاه کاربران را به‌طرز چشمگیری افزایش می‌دهد
  • کشف بدافزار جدیدی که می‌تواند بدون شناسایی شدن با یک کلیک روی سیستم قربانی اجرا شود

بااین‌حال، نرم‌افزارهای جاسوسی پیچیده‌تر بدون این‌ که کاربر اقدامی انجام دهد، می‌توانند به دستگاه او نفوذ کنند،. اپل اخیراً حالت Lockdown Mode را برای جلوگیری از چنین حمله‌های معرفی کرده است و سامسونگ نیز برای توسعه اقدامات امنیتی به‌منظور جلوگیری از چنین حمله‌هایی، همکاری نزدیکی با گوگل و مایکروسافت دارد.

کاملاً مشخص نیست که آیا سامسونگ درحال‌کار روی ویژگی مشابه حالت Lockdown اپل است یا خیر، بااین‌حال این شرکت قصد دارد جدیدترین فناوری‌های FIDO را در دستگاه‌های خود اضافه کند.

اتخاذ آخرین استاندارد FIDO به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا از داده‌های ورودی یکسان در چندین سیستم‌عامل ازجمله کروم، ویندوز و حتی macOS برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا