سرور مجازی
فضای مجازی

تقاضای تولید تراشه در حال کاهش است

سازندگان تراشه Micron و AMD می‌گویند: افزایش تورم منجر به ضعیف شدن اقتصاد‌ در سراسر جهان خواهد شد که این امر  منجر به کاهش تقاضای مردم نسبت به لپ تاپ و تلفن‌های هوشمند می‌شود. از این رو Ranjit Atwal، تحلیلگر ارشد در Gartner، می‌گوید: کمبود تراشه در سال جاری منجر به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی منجر خواهد شد.

به گزارش cleantechnica، شرکت مایکرون تکنالوجی(Micron Technology)، سازنده تراشه‌های حافظه، درآمد بسیار ضعیفی را برای سه ماهه جاری پیش‌بینی کرد. به گفته این شرکت، وضعیت بازار در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور قابل‌توجهی ضعیف شده است.

از این رو سهام تراشه‌های TSMC تایوان و مدیاتک، ASML سازنده تجهیزات چیپ هلندی، شرکت فرانسوی-ایتالیایی STMicroelectronics و شرکت آلمانی اینفینئون(Infineon) کاهش یافته است. همچنین در چین، فروش گوشی‌های هوشمند با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

تراشه کامپیوتر

شرکت صنایع نیمه رسانای TSMC، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، شاهد کاهش سفارشات تراشه برای ادامه سال ۲۰۲۲ از سوی مشتریان خود شده است. همچنین Samsung Electronics، سفارشات خرید جدید خود را به طور موقت متوقف کرده و از برخی تامین کنندگان خواسته است تا ارسال قطعات را به تاخیر بیاندازند یا کاهش دهند.


بیشتر بخوانید

  • اینتل نسل دوم Blockscale ASIC خود را عرضه کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا