سرور مجازی
تکنولوژی

آریزو 6 پرو در پیست آزادی؛ رقیبی گران قیمت برای ریسپکت بهمن موتور

روز گذشته مدیران خودرو در قالب مراسم تست درایو محصولات خود در پیست آزادی، آریزو 6 پرو را به عنوان محصولی از برند تازه تاسیس فونیکس (جایگزینی برای چری در دوران تحریم) معرفی کرد.نسخه پرو آریزو 6 در واقع مدل فیس لیفت از نسخه قبلی محسوب می شود و با توجه به عدم تغییرات فنی، تنها از نظر طراحی ظاهری در بخش های جلو و عقب به روز شده و تغییراتی اندک را در فضای کابین تجربه کرده است. اضافه شدن رادارهای نقطه کور و کنترل خطوط بین حرکت در کنار تهویه مطبوع اتوماتیک، از جمله بهبود آپشن های رفاهی و کمک رانندگی است که زمینه ساز افزایش قیمت آریزو 6 پرو را از حدود 940 میلیون تومان (نسخه معمولی) به بیش از 1.1 میلیارد تومان (در نسخه فیس لیفت) ایجاد کرده است. اختلاف قیمتی که با توجه به عرضه ریسپکت بهمن موتور و جک j7 کرمان موتور، زمینه ساز رقابتی تر شدن بازار سدان های سایز متوسط مونتاژی در آینده نزدیک خواهد بود.

آریزو 6 پرو

تست آریزو 6 پرو در پیست

همانطور که در مقدمه مطلب گفته شد، آریزو 6 پرو از نظر فنی تفاوتی با نسخه قبلی ندارد اما با توجه به وجود دستگاه تست شتاب و خط ترمز، تست های فنی خبرنگاران با نسخه فیس لیفت انجام شد که حکایت از شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای و خط ترمز 46 متری برای آریزو 6 پرو داشت که این خودرو را در رده سدان های نسبتا چابک در بازار قرار می دهد، هرچند عملکرد ترمزها می توانست از این بهتر باشد و در نسخه های تولیدی با توجه به استفاده از تایرهای ساخت داخل، امکان دارد که خط ترمز بازهم نسبت به رقم فوق افزایش یابد.

آریزو 6 پرو

نوشته های مشابه

هندلینگ خودرو در سطح قابل قبول ارزیابی می شود و مانند سایر مدل های خانواده آریزو تمایلی به کم فرمانی وجود دارد. عایق کاری کابین مناسب است، سیستم ESP عملکرد صحیحی دارد، پیشرانه در پی فشار زیاد دچار افت توان نمی شود، سازگاری با بنزین معمولی در این موتور به خوبی انجام شده است.

آریزو 6 پرو

با توجه به قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 220 نیوتن متری، عملکرد فنی کلی خودرو رضایت بخش به نظر می رسد، هرچند که استفاده از فنربندی مولتی لینک در چرخ های عقب (مشابه بهمن ریسپکت) می توانست تنها نقص پلت فرم مشترک آریزو 5 و 6 را که استفاده از محور عقب یکپارچه تورشن بیم است، را نیز پوشش دهد.

فونیکس آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

در نهایت جنس متریال مورد استفاده در کابین نرم و با کیفیت به نظر می رسد و حسی متفاوت نسبت به آریزو 5 و بهمن ریسپکت را به سرنشینان منتقل می کند، البته از نظر فضای داخلی، فاصله محوری آریزو 6 پرو در حدود 2 سانتی متر از بهمن ریسپکت کمتر است و از این نظر محصول بهمن موتور اندکی بزرگتر از آریزو 5 و 6 احساس می شود، اما با این حال بازهم فضای مناسب برای استفاده خانوادگی در این خودرو وجود دارد.

آریزو 6 پرو

مدیران خودرو تاکنون قیمت نهایی آریزو 6 پرو را اعلام نکرده است اما آنطور که از شواهد امر بر می آید، باید انتظار قیمتی در محدود 1.1 میلیارد تومان را داشته باشیم که افزایش قیمتی قابل توجه در مقایسه با نسخه قبل از فیس لیفت این خودرو محسوب می شود.

بررسی دیجیاتو: تجربه رانندگی با چری آریزو 6 در جاده های ایران [تماشا کنید]

در هفته ای که گذشت مدیران خودرو تازه ترین محصول خود و یکی از جدید ترین محصولات چری در بازار چین را به شکل رسمی در کشورمان معرفی کرد. چری آریزو GX یا چری آریزو 6 (نام انتخاب شده برای بازار ایران) که محصولی نسبتا لوکس و سدانی سایز متوسط به حساب می آید و قرار است جای خالی برخی از خودروهای وارداتی را در بازار کشور پُر کند. براساس کلاس بندی های جهانی می توان گفت که چری آریزو 6 در رده سدان های سایز متوسط قرار می گیرد اما اگر قرار بر مقایسه با خودروهای شناخته شده بازار باشد، شکی وجود ندارد که آریزو 6 از نظر ابعاد بدنه در حد فاصل هیوندای اکسنت و هیوندای النترا طبقه بندی می شود.

آریزو 6

آریزو 6

با این حال مدیران خودرو تاکید دارد که با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی، آریزو 6 می تواند رقیبی برای هیوندای النترا، کیا سراتو و حتی مزدا 3 باشد و دیدگاه مشتریان نسبت به خودروهای چینی را در کشور متحول کند. از این رو برآن شدیم تا در قالب یک بررسی ویدیویی به معرفی و آزمایش فنی این محصول تازه چری در بازار ایران بپردازیم و آنچه در ادامه می بینید، ماحصل اولین تجربه رانندگی جاده ای با چری آریزو 6 در ایران است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا